LTHs Pedagogiska Inspirationskonferens är en regelbunden konferens för att öka möjligheterna till samverkan och till utbyte av pedagogiska erfarenheter lärare emellan. Konferensen har funnits sedan 2003 och arrangeras av LTH:s pedagogiska stöd- och utvecklingsenhet, Centre for Engineering Education (CEE). Den senaste konferensen hölls den 6 december 2018 och var den 10:e i ordningen. Nästa konferens kommer att hållas i december 2020.

I denna databas finns alla proceedings från alla omgångar tillgängliga. Under fliken Arkiv hittas alla äldre proceedings, men du kan även använda sökfunktionen om det är något specifikt som du är ute efter.  Proceedings är oftast skrivna på antingen svenska eller engelska, och finns inte översatta till andra språk. 

Proceedings från LTHs Pedagogiska Inspirationskonferens utges med ISSN 2003-377X och eISSN 2003-3761.

 

Senaste numret

Vol 12 (2023): LTHs pedagogiska inspirationskonferens – Processdings
Front page

LTHs pedagogiska inspirationskonferens 2023
LTH:s Pedagogiska inspirationskonferens är en återkommande konferens för att öka möjligheterna till samverkan och utbyte av pedagogiska erfarenheter mellan lärare. Konferensen har ägt rum sedan 2003 och arrangeras av CEE på LTH.

Årets teman
Konferensen 2023 innehöll teman som: lärandeformer, studentperspektiv, forskarutbildning, inkluderande undervisning,  lärande för hållbar utveckling, examination och ETP (Excellent Teaching Practitioner). 

Keynote
En Keynote hölls av Kimberly Nicholas, (Associate Professor of Sustainability Science, Lund University) med titeln: Teachers, the Climate Emergency Needs YOU! Pedagogical and Personal Practices for a Planet on Fire

Publicerad: 2023-12-07

Conference proceedings – Presentations

Conference proceedings – Round Tables

Visa alla nummer