Representera och bli representerad. Elever med religiös positionering talar om skolans religionskunskapsundervisning
En recension av Carina Holmqvist Lidhs licentiatuppsats. Karlstad University Studies 2016:41
Sammendrag
Hur kan lärare på bästa sätt möta elever med religiös positionering i religionskunskapsklassrummet? Hur kan undervisningen utformas för att ge religiösa traditioner en framställning som elever med religiös positionering kan acceptera, relatera till och kanske också lära nytt av? Dessa frågor utgör utgångspunkt för Carina Holmqvist Lidhs licentiatuppsats i religionsdidaktik, framlagd inom ramen för forskarskolan för lärare, CSD-FL, vid Karlstads universitet.
Nedlastinger
Publisert
2017-09-28
Hvordan referere
Lödén, H. (2017). Representera och bli representerad. Elever med religiös positionering talar om skolans religionskunskapsundervisning: En recension av Carina Holmqvist Lidhs licentiatuppsats. Karlstad University Studies 2016:41. Nordidactica. Journal of Humanities and Social Science Education, 7(2017:3), 97–101. Hentet fra https://journals.lub.lu.se/nordidactica/article/view/19049
Utgave
Seksjon
Recensioner och presentationer