Aseel Berglund, Fredrik Heintz Integrating Soft Skills into Engineering Education for Increased Student Throughput and more Professional Engineers Kräver prenumeration PDF (English)
Daniel Nordigården, Jakob Rehme Examensarbeten som utbildningsresurs och pedagogiskt verktyg? Kräver prenumeration PDF
Björn Hedin, Olle Bälter, Helena Tobiasson Promenadseminarier - en seminarieform för ökad kvalitet och hälsa Kräver prenumeration PDF
Leif Handberg, Björn Hedin Dialogsduksseminarier - en metod för reflektion och introduktion till högre studier Kräver prenumeration PDF
Jonas Johansson, Ívar Örn Benediktsson, Bjarne Husted Assessing applicants for PhD-positions: How to pick the right one? Kräver prenumeration PDF (English)
Christian Hulteberg, Johan Axelsson, Fredric Bauer, Sofia Waldemarson Frågeställningar i examensarbeten Kräver prenumeration PDF
Jennifer E Löfgreen, Landon J Edgar, Laura Hoch, Alexander Stewart, Andrew P Dicks Teaching Scientific Writing in a First-Year Chemistry Laboratory Kräver prenumeration PDF (English)
Susanne Pelger, Sara Santesson Kommunikationsträning i civilingenjörsprogrammen Kräver prenumeration PDF
Katrin Molina-Besch, Damien Motte, Charlotte Retzner Hantering av problem och förebyggande av konflikter under handledning av examensarbeten Kräver prenumeration PDF
Kristian Stålne, Delphine Bard Learning for Ill-Structured Problems in Engineering Education Kräver prenumeration PDF (English)
Anders Ahlberg Examination i forskarutbildningen – opponenters och betygsnämnders uppfattningar om LTHs disputationer Kräver prenumeration PDF
Åsa Forsberg, Andreas Josefsson, Lena Landgren, Ellen Fall E-boken som pedagogisk resurs Kräver prenumeration PDF
Ola Leifler Student-Centered Learning in a Large-Scale Engineering Course Kräver prenumeration PDF (English)
Jonas Borell, Karim Andersson Effekter av LTHs pedagogikutvecklingsaktiviteter på LTH-lärarnas undervisning Kräver prenumeration PDF
Olof Emanuelsson, Lars Arvestad, Lukas Käll Engagera och aktivera studenter med inspiration från konferenser: examination genom posterpresentation Kräver prenumeration PDF
Björn Regnell, Lalit Pant Teaching programming to young learners using Scala and Kojo Kräver prenumeration PDF (English)
Mattias Alveteg Podcasts, a flora of methods for increasing learning and decrease teacher workload? Kräver prenumeration PDF (English)
Björn Hansson, Carolina Koronen, Erik Molin LTHs julkalender - öppnar dina kunskapsluckor Kräver prenumeration PDF
Kristina Allder, Zahra Ghaffari, Gion Koch Svedberg, Magnus Krampell Individual examination in project courses: How to relate student performance to learning objectives? Kräver prenumeration PDF (English)
J. Eriksson, K. von Hauswolff, O. Lindeberg, J. Petersson Diskussion av för och nackdelar med att ha en kanonisk ordning på distansundervisningsmaterial Kräver prenumeration PDF
Aneta Wierzbicka, Yujing Li, Justyna Czemiel Berndtsson, Per-Olof Hedvall, Jenny Rissler Can we increase a mutual understanding between PhD students and their supervisors? Kräver prenumeration PDF (English)
Jenny Schelin, Peter Rådström To learn how to learn! Integrating a metacognitive approach in lectures Kräver prenumeration PDF (English)
Michaël Grimsberg, Derek Creaser, Gunnar Lidén, Louise Olsson, Stefanie Tamm Distribuerad kurs- och ämnesutveckling Kräver prenumeration PDF
Mikael Blomé Arrangera en workshop med internationell återkoppling på studenters projektarbeten med stöd av presentationer, posters och Skype! Kräver prenumeration PDF