Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
About
About the Journal
Privacy Statement
Contact
Search
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 11 (2021): Conference on Teaching and Learning - Proceedings
Vol. 11 (2021): Conference on Teaching and Learning - Proceedings
Published:
2021-12-09
Artiklar
Användning av CEQ:s TM-skala för projektbaserade kurser
Damien Motte, Håkan Eftring, Katarina Elner-Haglund, Kirsten Rassmus-Gröhn, Anders Sjögren, Lise Jensen
PDF (Svenska)
Användning av beräkningsappar i Canvas
Michaël Grimsberg, Gunnar Lidén
PDf (Svenska)
Samarbetslärande i Endimensionell Analys
Sara Maad Sasane, Lena Zetterqvist
PDF (Svenska)
Hur får man balans i studierna?
En rapport om studie- och karriärvägledningens retentionsarbete
Ingrid Holmberg
PDF (Svenska)
Structured Approach for Enhanced Course Evaluation Meetings
Peter Persson, Ronnie Thomasson, Wiveca Axner, Hans Bagge
PDF
Open Optics Module – av studenter, för studenter
Johan Mauritsson, Samuel Selleck
PDF (Svenska)
Är aktiva studenter på seminarium en utopi?
Bim Fagerström
PDF (Svenska)
Introducing Norm Creative Perspectives in Engineering and Design Educations
P.-O. Hedvall, P. Mattsson
PDF
Students in CEQ-meetings
insights into how students prepare for the core part of the CEQ-process
Katja Eftring, Torgny Roxå
PDf
Interaktiva föreläsningar i kurser inom beräk- ningsmekanik med Jupyter Notebooks
Jonas Lindemann
PDF (Svenska)
Aktivt inlärningsseminarium för undervisning av komplexa problem för förstaårsstudenter
Akram Abdul Hamid
PDF (Svenska)
Tools for improving student motivation used during online teaching in higher education due to Covid-19
Ebba Ruhe, Margaret Mcnamee, Guanqun Du, Jens Malmborg
PDF
When are pedagogically motivated simplifications dangerous lies?
Mattias Alveteg
PDF
Mass laboratory exercise on distance
M. Alsved, J. Löndahl
PDF
Distance teaching: An opportunity to improve the teaching at the university?
Anna-Lena Sahlberg
PDF
The LU PhD Writing Lab
Helping PhD students build effective and sustainable writing habits, one writing snack at a time
Virginia Boix, Josefin Lindström, Jennifer Löfgreen, Hampus Månefjord, Malin Pettersson, Jenny von Platten
PDF
Serious gaming som verktyg för bättre (och roligare) lärande
K. Jönsson, S. Haghighatafshar, H. Aspegren, N. Andreasson
PDF
Ledarskapsrelaterade ämnen i ingenjörsprogram – vem avgör vad och hur mycket?
Henrik Szentes
PDF (Svenska)
Accessibility of post-pandemic hybrid TLAs at LTH: What could be done?
Giana C. Lorenzini, Joacim Lundberg, Pimkamol Mattsson
PDF
Teaching two course instances of online teaching – what changed from 2020 to the ”new normal”?
Per Warfvinge, Torgny Roxå
PDF
Learning goals in PhD education: How can their usefulness be improved?
A. Månberger
PDF
Autentisk examination – vad är det?
Sandra Nilsson
4
Informal learning mechanisms: Continual competence development for becoming successful in professional work
Pernilla Derwik
PDF
Benefiting from online teaching experiences – a collaboration between two engineering courses
Ivar Björnsson, Jonas Niklewski
PDF
BIOSPACE – A low-cost platform for problem- based learning in biophotonics
Hampus Månefjord, Meng Li, Christian Brackmann, Nina Reistad, Aboma Merdasa, Mikkel Brydegaard
PDF
Home labs – are they here to stay?
Pelle Ohlsson, Andreas Ehn, Magnus Cinthio, Johan Gran, Ingrid Svensson, Per Augustsson
PDF
Learning to innovate in uncertainty
Design thinking as a pedagogic approach to address real-world challenges in engineering education
Jessica Lagerstedt Wadin, Anders Warell
PDF
Vad är viktigast för studenterna i deras digitala lärmiljö?
Sandra Nilsson, Torgny Roxå
PDF (Svenska)
Developed By
Open Journal Systems
Language
English
Svenska
Information
For Authors