Articles
2014: Introduction to Teaching and Learning in Higher Education
Pedagogisk granskning av muntlig tentamen
- Victor Fransson
- Tove Frykmer
- Akram Abdul Hamid
- Anders Klasson
- Jonas Niklewski
-
Submitted
-
February 20, 2015
-
Published
-
2015-02-20
Abstract
Rapporten behandlar ämnet muntlig tentamen och inkluderar en verklig händelse(fallbeskrivning). Resultat avseende förberedelse, genomförande och återkoppling med syfte att erhålla en god muntlig tentamen presenteras. Slutligen analyseras och diskuteras fallbeskrivningen.
Similar Articles
-
Bengt Simonsson,
Gunnar Lindstedt,
Henriette Weibull,
Olof Samuelsson,
Per Kristiansson,
Den aktiva kursen
,
Project and Conference Reports - CEE, LTH: 2002: Inspirationskursen
-
Carl Johan Gribel,
Ola Jakobsson,
Björn A. Johnsson,
Klara Petersson,
Maj Stenmark,
Paper Overflow: Examination av Programmeringsmoment
,
Project and Conference Reports - CEE, LTH: 2012: Högskolepedagogisk introduktionskurs
-
Anders Gudmundsson,
Per Liljeqvist,
Andreas Norrman,
Per Svenningsson,
Röda tråden - Hur knyter man ihop större kurser och kurskedjor?
,
Project and Conference Reports - CEE, LTH: 2004: Inspirationskursen
-
Niclas Andersson,
Christina Glans,
Anne Landin,
Stefan Olander,
Mats Persson,
Byggprocessen – en kurs för alla
,
Project and Conference Reports - CEE, LTH: 2001: Inspirationskursen
-
Johan M. Karlsson,
Kontinuerliga självvalda kontroller under kursgång
,
Project and Conference Reports - CEE, LTH: 2006: Conference on Teaching and Learning - Proceedings
-
Billy Kaldvee,
Plagierande fysikstudenter – hur går det att förebygga och upptäcka?
,
Project and Conference Reports - CEE, LTH: 2009: Akademisk hederlighet: Studenter bortom plagiat
-
Helena Bülow-Hübe,
Eva Eriksson,
Annika Olsson,
Mazen Saghir,
Kursutveckling - hur kan vi göra våra kurser bättre?
,
Project and Conference Reports - CEE, LTH: 2004: Inspirationskursen
-
Mattias Alveteg,
Christer Wingren,
Djupinlärning trots dålig pedagogik eller ytinlärning trots god pedagogik? Reflektioner kring 16 teknologers syn på lärandesituationen vid LTH
,
Project and Conference Reports - CEE, LTH: 2005: Inspirationskursen
-
Anton Cervin,
Charlotta Johnsson,
Anders Robertsson,
Tobias Rydén,
Återkoppling som del i lärandeprocessen
,
Project and Conference Reports - CEE, LTH: 2005: Inspirationskursen
-
Malin Johansson,
Elna Jönsson,
Marcus Klang,
Mattias Nordahl,
Aleksis Pirinen,
Att bibehålla en högkvalitativ undervisning trots minskat antal lärarledda timmar per student - en fallstudie vid LTH
,
Project and Conference Reports - CEE, LTH: 2015: Introduction to Teaching and Learning in Higher Education
1 2 3 > >>
You may also start an advanced similarity search for this article.