Articles
2014: Introduction to Teaching and Learning in Higher Education
Pedagogisk granskning av muntlig tentamen
- Victor Fransson
- Tove Frykmer
- Akram Abdul Hamid
- Anders Klasson
- Jonas Niklewski
-
Submitted
-
February 20, 2015
-
Published
-
2015-02-20
Abstract
Rapporten behandlar ämnet muntlig tentamen och inkluderar en verklig händelse(fallbeskrivning). Resultat avseende förberedelse, genomförande och återkoppling med syfte att erhålla en god muntlig tentamen presenteras. Slutligen analyseras och diskuteras fallbeskrivningen.
Similar Articles
-
Elin Gustavsson,
Niclas Olsson,
Jonas Persson,
Jacob Vallkil,
En handlingsplan för att utveckla laborationen i Immunteknologi med avseende på studentens djupinlärning och motivation
,
Project and Conference Reports - CEE, LTH: 2007: Högskolepedagogisk introduktionskurs
-
Gustaf Larsson,
Svante Nilsson,
Eric Norén,
Anders Sjöström,
Pajtim Sulejmani,
Hur kan rörlig bild komplettera en traditionell föreläsning för ett djupinriktat lärande?
,
Project and Conference Reports - CEE, LTH: 2015: Introduction to Teaching and Learning in Higher Education
-
Tomas Akenine-Möller,
Sus Levin,
Mikael Nilsson,
Marcus Nyström,
Fredrik Tufvesson,
Tävlingsmoment som pedagogisk fint
,
Project and Conference Reports - CEE, LTH: 2004: Högskolepedagogisk introduktionskurs
-
Henning Carlsson,
Malin Göransson,
Angelica Lidén,
Katrin Molina-Besch,
Henrik Wallström,
Programspecifik kurs för hållbar utveckling
,
Project and Conference Reports - CEE, LTH: 2013: Introduction to Teaching and Learning in Higher Education
-
Jonas Borell,
Anders Gudmundsson,
Erfarenheter av kommunikation av projektarbetens pedagogiska syften
,
Project and Conference Reports - CEE, LTH: 2006: Conference on Teaching and Learning - Proceedings
-
Sara Bargi,
Monica Lexholm,
Monica Lexholm,
Viveka Lidström,
Viveka Lidström,
Erik Nilsson,
Erik Nilsson,
Mattias Richter,
Mattias Richter,
Plagiering – ett högskolepedagogiskt problem
,
Project and Conference Reports - CEE, LTH: 2007: Högskolepedagogisk introduktionskurs
-
Stephen Burke,
Eva Eriksson,
Gunnar Modig,
Christian Sohl,
Cartin Tufvesson,
Är resultatet rimligt? Pedagogiska reflektioner kring LTH-studenters förmåga till kritiskt tänkande och rimlighetsbedömningar
,
Project and Conference Reports - CEE, LTH: 2005: Högskolepedagogisk introduktionskurs
-
Anders Bernland,
Richard Berntsson Svensson,
Petrik Clarberg,
Emelie Engström,
Peter Hammarberg,
Palmi Thor Thorbergsson,
Fripassagerare i grupparbeten: Förslag på lösningar
,
Project and Conference Reports - CEE, LTH: 2008: Högskolepedagogisk introduktionskurs
-
Tommy Lilja,
Miklós Molnár,
Kristofer Törngård,
Påverkar studieordningen användning av förkunskaper?
,
Project and Conference Reports - CEE, LTH: 2005: Inspirationskursen
<< < 1 2 3
You may also start an advanced similarity search for this article.