Articles
2014: Högskolepedagogisk introduktionskurs
Pedagogisk granskning av muntlig tentamen
- Victor Fransson
- Tove Frykmer
- Akram Abdul Hamid
- Anders Klasson
- Jonas Niklewski
-
Inskickad
-
20 februari 2015
-
Publicerad
-
2015-02-20
Abstract
Rapporten behandlar ämnet muntlig tentamen och inkluderar en verklig händelse(fallbeskrivning). Resultat avseende förberedelse, genomförande och återkoppling med syfte att erhålla en god muntlig tentamen presenteras. Slutligen analyseras och diskuteras fallbeskrivningen.
Liknande artiklar
-
Olof Garpinger,
Toivo Henningsson Perby,
Erik Johannesson,
Per-Ola Larsson,
Brad Schofield,
Djupare tankar i labbet? Analys och förbättringsförslag till laborationerna i Reglertekniks grundkurser
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2007: Högskolepedagogisk introduktionskurs
-
Klara Sjölin,
Matilda Larsson,
Olof Stenström,
Thanh Huong Pham,
Konstruktiv länkning inom och mellan delkurser - en fallstudie
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2015: Högskolepedagogisk introduktionskurs
-
Håkan Hallberg,
Anders Harrysson,
Magnus Harrysson,
Per Johnsson,
Sara G. Nilsson,
Hur bedöms den individuella prestationen vid grupparbete?
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2005: Högskolepedagogisk introduktionskurs
-
Sara Bargi,
Monica Lexholm,
Monica Lexholm,
Viveka Lidström,
Viveka Lidström,
Erik Nilsson,
Erik Nilsson,
Mattias Richter,
Mattias Richter,
Plagiering – ett högskolepedagogiskt problem
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2007: Högskolepedagogisk introduktionskurs
-
Jens A. Andersson,
Florent Bernaudat,
Katharina Bruzelius,
Calle Lejdfors,
Anne Nilsson,
Att motivera förändring
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2004: Högskolepedagogisk introduktionskurs
-
Alexandra Calvén,
Talitha Nauta,
Christian Rissler,
Erik Wikare,
Ester Daniel Ytterbrink,
Johan Zanichelli,
Förkunskapers roll i lärande
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2024: Introduction to Teaching and Learning in Higher Education
-
Ulf Ahlfors,
Ola Carlqvist,
Fredrik Nilsson,
Maria Sandsten,
”Vad har jag för nytta av det här?” - pedagogiska reflektioner för att öka den inre motivationen hos teknologen
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2006: Inspirationskursen
-
Aurelia Curé,
Maria Karlsson,
Johan Lundin,
Frida Sandberg,
Markus Törmänen,
En framgångsrik projektkurs
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2007: Högskolepedagogisk introduktionskurs
-
Björn Besserudhagen,
Erik Nilsson,
Johanna Olsson,
Karin Farsäter,
Laura Malek,
Webbaserat kompletterande kursmaterial
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2015: Högskolepedagogisk introduktionskurs
-
Mattias Alveteg,
Christer Wingren,
Djupinlärning trots dålig pedagogik eller ytinlärning trots god pedagogik?
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2006: LTHs pedagogiska inspirationskonferens - Proceedings
<< < 1 2 3 > >>
Du kanske också starta en avancerad sökning efter liknande artiklar för den här artikeln.