Editorial
SO-didaktisk forskning som förmår bidra på skilda nivåer
Abstract
En betydande del av den SO-didaktiska forskningen i Sverige under senare år har utförts av de aktiva lärare i grund- och gymnasieskolan, de forskarstuderande, som med hjälp av ett antal forskarskolor skrivit sina licentiatsuppsatser. När vi nu tar över som redaktörer för Nordidactica och redaktörskapet åter befinner sig på svensk mark har vi valt att särskilt lyfta fram detta arbete. Vid sidan av fyra nya artiklar som samtliga behandlar kunskapsområden som varit mindre uppmärksammade hittills återfinner vi i detta nummer recensioner av tre licentiatsuppsatser; en historiedidaktisk, en religionsdidaktisk och en samhällskunskapsdidaktisk.
Downloads
Publicerad
2017-09-28
Referera så här
Osbeck, C., & Franck, O. (2017). Editorial: SO-didaktisk forskning som förmår bidra på skilda nivåer. Nordidactica. Journal of Humanities and Social Science Education, 7(2017:3), i-iii. Hämtad från https://journals.lub.lu.se/nordidactica/article/view/19044
Nummer
Sektion
Artiklar