Editorial
SO-didaktisk forskning som förmår bidra på skilda nivåer
Sammendrag
En betydande del av den SO-didaktiska forskningen i Sverige under senare år har utförts av de aktiva lärare i grund- och gymnasieskolan, de forskarstuderande, som med hjälp av ett antal forskarskolor skrivit sina licentiatsuppsatser. När vi nu tar över som redaktörer för Nordidactica och redaktörskapet åter befinner sig på svensk mark har vi valt att särskilt lyfta fram detta arbete. Vid sidan av fyra nya artiklar som samtliga behandlar kunskapsområden som varit mindre uppmärksammade hittills återfinner vi i detta nummer recensioner av tre licentiatsuppsatser; en historiedidaktisk, en religionsdidaktisk och en samhällskunskapsdidaktisk.
Nedlastinger
Publisert
2017-09-28
Hvordan referere
Osbeck, C., & Franck, O. (2017). Editorial: SO-didaktisk forskning som förmår bidra på skilda nivåer. Nordidactica. Journal of Humanities and Social Science Education, 7(2017:3), i-iii. Hentet fra https://journals.lub.lu.se/nordidactica/article/view/19044
Utgave
Seksjon
Artiklar