Gå til hovedinnholdet
Gå til navigasjonsmenyen
Gå til bunnteksten
Open Menu
Nyeste
Arkiv
Call for papers - temanummer
Blogg
Om
about.aboutContext
Riktlinjer
Innsendinger
Hvordan gå frem for å søke om et temanummer
Redaksjon
Kontakt
Søk
Registrer
Logg inn
Hjem
/
Arkiv
/
Vol 9 Nr. 2019:2 (2019)
Vol 9 Nr. 2019:2 (2019)
Publisert:
2020-06-10
Artiklar
Editorial/Oaivečálus Nordidactica 2019:2
Roar Madsen, Camilla Stabel Jørgensen
i-v
pdf
Var framtiden bättre förr?
Temporal orientering i skolpolitiska dokument
Fredrik Alvén
1-27
pdf (Svenska)
Powerful knowledge and equity
How students from different backgrounds approach procedural aspects of history in large-scale testing
David Rosenlund
28-49
pdf (English)
Stereotyper och rasbegreppet i finlandssvenska läroböcker
En textnära komparation av beskrivningar av samer under fyra decennier
Lina Spjut
50-71
pdf (Svenska)
”La elva leve”
Alta-saken som rollespill i historieundervisninga
Lisbeth Bergum Johanson, Helge Christian Pedersen
72-89
pdf
Teaching historical thinking and reasoning in upper secondary schools in Iceland
results of an observation study
Súsanna Margrét Gestsdóttir, Jannet van Drie, Carla van Boxtel
90-113
pdf (English)
Eurocentrism in Teaching about World War One
a Norwegian Case
Mari Kristine Jore
114-135
pdf (English)
Tycka eller tänka om rättvisa
vad främjas i mellanstadiets samhällskunskapsundervisning?
Malin Tväråna
136-161
pdf (Svenska)
A geographical reading of Roland Barthes
A smartphone model for the interpretation of photographs in geography education
Markus Hilander
162-186
pdf (English)
Like barn leker best? Ungdomsskoleelevers holdninger til religiøse og verdiorienterte symboler
Irene Trysnes, Asbjørn Smeland
187-208
pdf
Recensioner och presentationer
Rapport från XIII:e konferensen med Nationella nätverket för historiedidaktisk forskning, 8-10 maj 2019, Linnéuniversitetet
Niklas Ammert, Kristina Kakoulidou
209-211
pdf (Svenska)
Ny innlevering
Ny innlevering
Språk
English
Svenska
Dansk
Norsk Bokmål