Articles
2012: LTHs pedagogiska inspirationskonferens - Proceedings
Betygsättning av projektarbeten - om att både stimulera studentens lärande och bedöma arbetet
- Gunnar Ohlén
- Per-Erik Bengtsson
-
Inskickad
-
13 maj 2013
-
Publicerad
-
2013-05-13
Abstract
Projektarbete är en undervisningsform som sätter studenten i centrum. Det ger studenten möjlighet att fördjupa sig i ett ämne och goda möjligheter att själv driva sitt arbete framåt. Projektarbeten har också en förmåga att stimulera studenten att engagera sig i sitt ämne. En intressant fråga är då om det går att betygsätta projektarbeten. Vad ska betygsättas? Hur ska betygsättningen göras? Kan man som lärare både leda arbetet och betygsätta det? Vi redovisar här våra erfarenheter av betygsättning av projektarbeten på en obligatorisk kurs i teknisk fysik med ca 80 deltagare.
Liknande artiklar
-
Martin Bengtsson,
Elin A Topp,
Rättvis bedömning av projektarbeten
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2012: Inspirationskursen
-
Torleif Dahlin,
Håkan Frantzich,
Henrik Johansson,
Kent Persson,
Grupparbete – En framgångsrik metod för lärande?
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2007: Inspirationskursen
-
Johan Kåredal,
Erik Lindström,
Bengt Ljungquist,
Henrik Pålsson,
Kristian Solem,
Examinationsformers inverkan på kvalitet i utbildningen
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2005: Högskolepedagogisk introduktionskurs
-
Karin Westerberg,
Helena Svensson,
Richard Kjellström,
Johan Bergström,
Utveckling av samarbetsförmåga - Översikt av civilingenjörs-, brandingenjörs- och arkitektutbildningen
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2009: Högskolepedagogisk introduktionskurs
-
M. Cinthio,
I. Svensson,
A. Warell,
Individuell betygsättning av grupparbeten inom högre utbildning
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2016: LTHs pedagogiska inspirationskonferens - Proceedings
-
Aylin Ahadi,
Carin Andersson,
Kristina Nilsson,
Srinivasan Iyengar,
Ökad examinationsfrekvens och inlärning för en stor grupp studenter tidigt i utbildningen.
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2004: Inspirationskursen
-
Sandra Andersson,
Ola Johnsson,
Anders Mannesson,
Björn Olofsson,
Pontus Roldin,
Bedömning av studentrapporter vid Lunds Tekniska Högskola ― Attityder och orsaker
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2012: Högskolepedagogisk introduktionskurs
-
Erik Alerstam,
Billy Kaldvee,
Johannes Lindén,
Oskar Nilsson,
Pontus Svenmarker,
Laborationsrapporten - krav, pedagogisk funktion och ansvar
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2008: Högskolepedagogisk introduktionskurs
-
Elisabeth Joelsson,
Benny Palmqvist,
Jessica Dahlström,
Lena Nordström,
Mattias Levin,
Operativ utvärdering för en förbättrad laboration
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2010: Högskolepedagogisk introduktionskurs
-
Jenny Hällström,
Erik Johansson,
Ingegärd Johansson,
Lars-Henrik Ståhl,
Lars Vegehall,
Gränsfall i examination
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2010: Projektbaserad kollegiekurs
1 2 > >>
Du kanske också starta en avancerad sökning efter liknande artiklar för den här artikeln.