Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till sidfot

Articles

2016: LTHs pedagogiska inspirationskonferens - Proceedings

Individuell betygsättning av grupparbeten inom högre utbildning

  • M. Cinthio
  • I. Svensson
  • A. Warell
Inskickad
25 oktober 2019
Publicerad
2016-12-15

Abstract

Det finns många fördelar med att låta studenter vid högre utbildning gruppvis genomföra projektarbete med öppna frågeställningar. Det finns emellertid problem med att sätta individuella betyg i en kurs som till stor del examineras genom det gruppvisa projektarbetet. I kursen EEMA01 Medicinteknisk design ges valet av undervisningsform naturligt av lärandemålens karaktär men betygssättningen bör avspegla individens bidrag i grupprocessen. Efter kritik från missnöjda studenter har lärarlaget i kursen nu utarbetat ett förslag till komplettering för att påverka betygsättning som uppfattats som orättvis.

Liknande artiklar

1 2 > >> 

Du kanske också starta en avancerad sökning efter liknande artiklar för den här artikeln.