Johan Fransson, Richard Johnsson, Kristina Larsson, Ja Nilsson, Christopher Öberg Extensiv och intensiv inlärning - att tillämpa en djup lärstrategi på ett nytt ämnesområde Requires Subscription PDF (Svenska)
Jon Hasselgren, Anna Lindgren, Thomas Mårtensson, Mikael Ståhl Elvander, Andreas Walther Heterogenitet - problem eller tillgång Requires Subscription PDF (Svenska)
Kerstin Eriksson, Linda Gustafsson, Daniel Nilsson, Richard Persson Strategier vid gruppformering - en studie av påverkande faktorer Requires Subscription PDF (Svenska)
Håkan Hallberg, Anders Harrysson, Magnus Harrysson, Per Johnsson, Sara G. Nilsson Hur bedöms den individuella prestationen vid grupparbete? Requires Subscription PDF (Svenska)
Johan Kåredal, Erik Lindström, Bengt Ljungquist, Henrik Pålsson, Kristian Solem Examinationsformers inverkan på kvalitet i utbildningen Requires Subscription PDF (Svenska)
Lars Nilsson, Jeanette Purhagen, Pär Tufvesson Laboratorieundervisning av studenter vid masterprogrammet ’Bio- and Food technology’ vid Lunds Tekniska högskola – Problem och möjliga förbättringar Requires Subscription PDF (Svenska)
Ulf Ahlfors, Mikael Andersson, Torbjörn Ekman, Anders Nilsson, Jonas Wisbrant Metod för aktiv individuell studieplanering Requires Subscription PDF (Svenska)
Ulrika Andreasson, Linda Dexlin, Martin Hedström Handledning av multikulturella grupper - Pedagogiska verktyg för att vända problem till möjligheter Requires Subscription PDF (Svenska)
Stephen Burke, Eva Eriksson, Gunnar Modig, Christian Sohl, Cartin Tufvesson Är resultatet rimligt? Pedagogiska reflektioner kring LTH-studenters förmåga till kritiskt tänkande och rimlighetsbedömningar Requires Subscription PDF (Svenska)
Anders Ericsson, Tomas Persson, Lisa Prahl, Magnus Pålsson, Carl Wilhelmsson Kursplanering enligt constructive alignment för "Förbränning i motorer" Requires Subscription PDF (Svenska)
Niclas Danielsson, Isolde Dressler, Per-Olof Johansson, Patrick Ljunggren, Jonas Ottosson Laborationen – en tidstjuv? Requires Subscription PDF (Svenska)