Kontinuerlig examination

Författare

  • Ulf Ellervik
  • Christer Svensson
  • Per Warfvinge

Nyckelord:

examination, bedömning, återkoppling

Abstract

Föreliggande rapport är ett resultat av ett utvecklingsprojekt under den pedagogiska inspirationskursen för lärare vid LTH under våren/hösten 2001. Syftet med projektet har varit att överbrygga klassiska pedagogiska problem: Hur ska resultatet av formell undervisning kunna omsättas i praktiken? Allmänt så går trenden just nu på LTH åt färre "normala" salstentamina och det ställs ett högre krav på andra former av examination.< I skenet av detta har vi valt att låta utvecklingsprojektet handla om Kontinuerlig examination, ett ämne som är intressant i de tre kurser som företräds av gruppens medlemmar. Kontinuerlig examination används redan idag inom kursen "Vatten och atmosfärkemi", kommer att introduceras i kursen "Grundläggande kemi" under höstterminen 2001 och sedan i kursen "Organisk kemi AK" under våren 2002.

Publicerad

2013-01-15

Nummer

Sektion

Articles