Articles
2001: Inspirationskursen
Kontinuerlig examination
- Ulf Ellervik
- Christer Svensson
- Per Warfvinge
-
Submitted
-
January 15, 2013
-
Published
-
2013-01-15
Abstract
Föreliggande rapport är ett resultat av ett utvecklingsprojekt under den pedagogiska inspirationskursen för lärare vid LTH under våren/hösten 2001. Syftet med projektet har varit att överbrygga klassiska pedagogiska problem: Hur ska resultatet av formell undervisning kunna omsättas i praktiken? Allmänt så går trenden just nu på LTH åt färre "normala" salstentamina och det ställs ett högre krav på andra former av examination.< I skenet av detta har vi valt att låta utvecklingsprojektet handla om Kontinuerlig examination, ett ämne som är intressant i de tre kurser som företräds av gruppens medlemmar. Kontinuerlig examination används redan idag inom kursen "Vatten och atmosfärkemi", kommer att introduceras i kursen "Grundläggande kemi" under höstterminen 2001 och sedan i kursen "Organisk kemi AK" under våren 2002.
Similar Articles
-
Victor Fransson,
Tove Frykmer,
Akram Abdul Hamid,
Anders Klasson,
Jonas Niklewski,
Pedagogisk granskning av muntlig tentamen
,
Project and Conference Reports - CEE, LTH: 2014: Introduction to Teaching and Learning in Higher Education
-
Marcus Abrahamsson,
Hans Bagge,
Kenneth Persson,
Utveckling av kursdelen ”Husbyggnadsteknik” i kursen ”Husbyggnadsteknik och installationsteknik”
,
Project and Conference Reports - CEE, LTH: 2010: Inspirationskursen
-
Hans Bagge,
Maria Fredriksson,
S. Olof Hägerstedt,
Peter Johansson,
Sture Lindmark,
Ny tentamensform - till nytta för lärande och lärare
,
Project and Conference Reports - CEE, LTH: 2009: Högskolepedagogisk introduktionskurs
-
Bengt Mandersson,
Anders Gustafsson,
Pedagogiskt utvecklingsprojekt för snabbare omtentering
,
Project and Conference Reports - CEE, LTH: 2001: Inspirationskursen
-
Martin Dribe,
Dolf Tops,
När och varför fuskar studenter vid Lunds universitet?
,
Project and Conference Reports - CEE, LTH: 2009: Akademisk hederlighet: Studenter bortom plagiat
-
Anna-Maria Börjedotter,
Viktor C. Persson,
Fredrik Lund,
Anna Kjellström,
Birgitta Åsman,
Att stärka studenters motivation med hjälp av digitala verktyg
,
Project and Conference Reports - CEE, LTH: 2022: Introduction to Teaching and Learning in Higher Education
-
Stefanos Carlström,
Martin Hansson,
Christoph Heyl,
David Kroon,
Kajsa Larsson,
Laborationens roll i uppfyllandet av lärandemålen - En studie av förhållandena på Fysiska institutionen
,
Project and Conference Reports - CEE, LTH: 2012: Högskolepedagogisk introduktionskurs
-
Moah Christensen,
Gunnar Eriksson,
Linus Ludvigsson,
Linnea Rading,
Linus Ros,
Motiverande förberedelseuppgifter - Finns de?
,
Project and Conference Reports - CEE, LTH: 2013: Introduction to Teaching and Learning in Higher Education
-
Christoffer Norberg,
Jan Pallon,
Per Hagander,
Kamratgranskning
,
Project and Conference Reports - CEE, LTH: 2001: Inspirationskursen
-
Anders Bernland,
Richard Berntsson Svensson,
Petrik Clarberg,
Emelie Engström,
Peter Hammarberg,
Palmi Thor Thorbergsson,
Fripassagerare i grupparbeten: Förslag på lösningar
,
Project and Conference Reports - CEE, LTH: 2008: Högskolepedagogisk introduktionskurs
<< < 1 2 3 4 > >>
You may also start an advanced similarity search for this article.