En kommentar, från ett finskt perpsektiv, till
Heidi Eskelund Knudsen & Harry Haue: Historieundervisning i Danmark — epokale tendenser, kontinuitet og forandring i læroboger och læremedier
Emneord (Nøkkelord):
Historididaktik, History EducationSammendrag
I stora drag kan nordbor idag anses som erkännare av skoleleven som bildningens subjekt och hens intellektuella utveckling som historieundervisningens kärna. Vad skall dryftas i framtiden, är en historiedidaktisk förpliktelse att ta den stora kulturell-fysiska
omgivningens odelbara och integrerade problem i hänsyn.
Nedlastinger
Publisert
2023-01-10
Hvordan referere
Ahonen, S. (2023). En kommentar, från ett finskt perpsektiv, till : Heidi Eskelund Knudsen & Harry Haue: Historieundervisning i Danmark — epokale tendenser, kontinuitet og forandring i læroboger och læremedier . Nordidactica. Journal of Humanities and Social Science Education, 13(2023:1 Jubileum), 24–27. Hentet fra https://journals.lub.lu.se/nordidactica/article/view/24904
Utgave
Seksjon
Artiklar