Articles
2001: Inspirationskursen
Kontinuerlig examination
- Ulf Ellervik
- Christer Svensson
- Per Warfvinge
-
Inskickad
-
15 januari 2013
-
Publicerad
-
2013-01-15
Abstract
Föreliggande rapport är ett resultat av ett utvecklingsprojekt under den pedagogiska inspirationskursen för lärare vid LTH under våren/hösten 2001. Syftet med projektet har varit att överbrygga klassiska pedagogiska problem: Hur ska resultatet av formell undervisning kunna omsättas i praktiken? Allmänt så går trenden just nu på LTH åt färre "normala" salstentamina och det ställs ett högre krav på andra former av examination.< I skenet av detta har vi valt att låta utvecklingsprojektet handla om Kontinuerlig examination, ett ämne som är intressant i de tre kurser som företräds av gruppens medlemmar. Kontinuerlig examination används redan idag inom kursen "Vatten och atmosfärkemi", kommer att introduceras i kursen "Grundläggande kemi" under höstterminen 2001 och sedan i kursen "Organisk kemi AK" under våren 2002.
Liknande artiklar
-
Ida-Marie Andersson,
Stina Burri,
Magdalena Godzwon,
Tim Lindberg,
Kajsa Nilsson,
Muntlig examination - En tillämpbar examinationsform för förstaårsstudenter vid Lunds Tekniska Högskola?
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2015: Högskolepedagogisk introduktionskurs
-
Anton Cervin,
Charlotta Johnsson,
Anders Robertsson,
Tobias Rydén,
Återkoppling som del i lärandeprocessen
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2005: Inspirationskursen
-
Jenny Hällström,
Erik Johansson,
Ingegärd Johansson,
Lars-Henrik Ståhl,
Lars Vegehall,
Gränsfall i examination
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2010: Projektbaserad kollegiekurs
-
Sandra Andersson,
Ola Johnsson,
Anders Mannesson,
Björn Olofsson,
Pontus Roldin,
Bedömning av studentrapporter vid Lunds Tekniska Högskola ― Attityder och orsaker
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2012: Högskolepedagogisk introduktionskurs
-
Torleif Dahlin,
Håkan Frantzich,
Henrik Johansson,
Kent Persson,
Grupparbete – En framgångsrik metod för lärande?
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2007: Inspirationskursen
-
Bengt Simonsson,
Gunnar Lindstedt,
Henriette Weibull,
Olof Samuelsson,
Per Kristiansson,
Den aktiva kursen
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2002: Inspirationskursen
-
Johan Kåredal,
Erik Lindström,
Bengt Ljungquist,
Henrik Pålsson,
Kristian Solem,
Examinationsformers inverkan på kvalitet i utbildningen
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2005: Högskolepedagogisk introduktionskurs
-
Helena Bülow-Hübe,
Eva Eriksson,
Annika Olsson,
Mazen Saghir,
Kursutveckling - hur kan vi göra våra kurser bättre?
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2004: Inspirationskursen
-
Lars H Andersson,
Ann-Sofi Jönsson,
Jan-Olle Malm,
Bernt Nilsson,
Karl-Gustav Wahlund,
TLA - en lathund för "Teaching and Learning Activities"
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2002: Inspirationskursen
-
Erik Alerstam,
Billy Kaldvee,
Johannes Lindén,
Oskar Nilsson,
Pontus Svenmarker,
Laborationsrapporten - krav, pedagogisk funktion och ansvar
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2008: Högskolepedagogisk introduktionskurs
1 2 3 4 > >>
Du kanske också starta en avancerad sökning efter liknande artiklar för den här artikeln.