Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
About
About the Journal
Privacy Statement
Contact
Search
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 8 (2014): Conference on Teaching and Learning - Proceedings
Vol. 8 (2014): Conference on Teaching and Learning - Proceedings
Published:
2014-12-17
Artiklar
Integrating Soft Skills into Engineering Education for Increased Student Throughput and more Professional Engineers
Aseel Berglund, Fredrik Heintz
PDF
Examensarbeten som utbildningsresurs och pedagogiskt verktyg?
Daniel Nordigården, Jakob Rehme
PDF (Svenska)
Promenadseminarier - en seminarieform för ökad kvalitet och hälsa
Björn Hedin, Olle Bälter, Helena Tobiasson
PDF (Svenska)
Dialogsduksseminarier - en metod för reflektion och introduktion till högre studier
Leif Handberg, Björn Hedin
PDF (Svenska)
Assessing applicants for PhD-positions: How to pick the right one?
Jonas Johansson, Ívar Örn Benediktsson, Bjarne Husted
PDF
Frågeställningar i examensarbeten
Christian Hulteberg, Johan Axelsson, Fredric Bauer, Sofia Waldemarson
PDF (Svenska)
Teaching Scientific Writing in a First-Year Chemistry Laboratory
Jennifer E Löfgreen, Landon J Edgar, Laura Hoch, Alexander Stewart, Andrew P Dicks
PDF
Akademiskt skrivande för förstaårsstudenter
Kristina Nilsson
PDF (Svenska)
Kommunikationsträning i civilingenjörsprogrammen
Susanne Pelger, Sara Santesson
PDF (Svenska)
Hantering av problem och förebyggande av konflikter under handledning av examensarbeten
Katrin Molina-Besch, Damien Motte, Charlotte Retzner
PDF (Svenska)
Learning for Ill-Structured Problems in Engineering Education
Kristian Stålne, Delphine Bard
PDF
Examination i forskarutbildningen – opponenters och betygsnämnders uppfattningar om LTHs disputationer
Anders Ahlberg
PDF (Svenska)
E-boken som pedagogisk resurs
Åsa Forsberg, Andreas Josefsson, Lena Landgren, Ellen Fall
PDF (Svenska)
Student-Centered Learning in a Large-Scale Engineering Course
Ola Leifler
PDF
Effekter av LTHs pedagogikutvecklingsaktiviteter på LTH-lärarnas undervisning
Jonas Borell, Karim Andersson
PDF (Svenska)
Engagera och aktivera studenter med inspiration från konferenser: examination genom posterpresentation
Olof Emanuelsson, Lars Arvestad, Lukas Käll
PDF (Svenska)
Teaching programming to young learners using Scala and Kojo
Björn Regnell, Lalit Pant
PDF
Podcasts, a flora of methods for increasing learning and decrease teacher workload?
Mattias Alveteg
PDF
LTHs julkalender - öppnar dina kunskapsluckor
Björn Hansson, Carolina Koronen, Erik Molin
PDF (Svenska)
Individual examination in project courses: How to relate student performance to learning objectives?
Kristina Allder, Zahra Ghaffari, Gion Koch Svedberg, Magnus Krampell
PDF
Diskussion av för och nackdelar med att ha en kanonisk ordning på distansundervisningsmaterial
J. Eriksson, K. von Hauswolff, O. Lindeberg, J. Petersson
PDF (Svenska)
Can we increase a mutual understanding between PhD students and their supervisors?
Aneta Wierzbicka, Yujing Li, Justyna Czemiel Berndtsson, Per-Olof Hedvall, Jenny Rissler
PDF
Extreme Use of Student Peer Assessment
Lars Bendix
PDF
To learn how to learn! Integrating a metacognitive approach in lectures
Jenny Schelin, Peter Rådström
PDF
Academic teachers under the influence of power
Torgny Roxå
PDF
Distribuerad kurs- och ämnesutveckling
Michaël Grimsberg, Derek Creaser, Gunnar Lidén, Louise Olsson, Stefanie Tamm
PDF (Svenska)
Arrangera en workshop med internationell återkoppling på studenters projektarbeten med stöd av presentationer, posters och Skype!
Mikael Blomé
PDF (Svenska)
Arbetsintegrerat lärande genom ingenjörsinriktad praktik
Stefan Olander
PDF (Svenska)
Developed By
Open Journal Systems
Language
English
Svenska
Information
For Authors