Hoppa till huvudinnehåll
Hoppa till primär navigationsmeny
Hoppa till sidfot
Open Menu
Senaste
Arkiv
Om
Om tidskriften
Integritetspolicy
Kontakt
Sök
Logga in
Hem
/
Arkiv
/
Vol 8 (2014): LTHs pedagogiska inspirationskonferens - Proceedings
Vol 8 (2014): LTHs pedagogiska inspirationskonferens - Proceedings
Publicerad:
2014-12-17
Artiklar
Integrating Soft Skills into Engineering Education for Increased Student Throughput and more Professional Engineers
Aseel Berglund, Fredrik Heintz
PDF (English)
Examensarbeten som utbildningsresurs och pedagogiskt verktyg?
Daniel Nordigården, Jakob Rehme
PDF
Promenadseminarier - en seminarieform för ökad kvalitet och hälsa
Björn Hedin, Olle Bälter, Helena Tobiasson
PDF
Dialogsduksseminarier - en metod för reflektion och introduktion till högre studier
Leif Handberg, Björn Hedin
PDF
Assessing applicants for PhD-positions: How to pick the right one?
Jonas Johansson, Ívar Örn Benediktsson, Bjarne Husted
PDF (English)
Frågeställningar i examensarbeten
Christian Hulteberg, Johan Axelsson, Fredric Bauer, Sofia Waldemarson
PDF
Teaching Scientific Writing in a First-Year Chemistry Laboratory
Jennifer E Löfgreen, Landon J Edgar, Laura Hoch, Alexander Stewart, Andrew P Dicks
PDF (English)
Akademiskt skrivande för förstaårsstudenter
Kristina Nilsson
PDF
Kommunikationsträning i civilingenjörsprogrammen
Susanne Pelger, Sara Santesson
PDF
Hantering av problem och förebyggande av konflikter under handledning av examensarbeten
Katrin Molina-Besch, Damien Motte, Charlotte Retzner
PDF
Learning for Ill-Structured Problems in Engineering Education
Kristian Stålne, Delphine Bard
PDF (English)
Examination i forskarutbildningen – opponenters och betygsnämnders uppfattningar om LTHs disputationer
Anders Ahlberg
PDF
E-boken som pedagogisk resurs
Åsa Forsberg, Andreas Josefsson, Lena Landgren, Ellen Fall
PDF
Student-Centered Learning in a Large-Scale Engineering Course
Ola Leifler
PDF (English)
Effekter av LTHs pedagogikutvecklingsaktiviteter på LTH-lärarnas undervisning
Jonas Borell, Karim Andersson
PDF
Engagera och aktivera studenter med inspiration från konferenser: examination genom posterpresentation
Olof Emanuelsson, Lars Arvestad, Lukas Käll
PDF
Teaching programming to young learners using Scala and Kojo
Björn Regnell, Lalit Pant
PDF (English)
Podcasts, a flora of methods for increasing learning and decrease teacher workload?
Mattias Alveteg
PDF (English)
LTHs julkalender - öppnar dina kunskapsluckor
Björn Hansson, Carolina Koronen, Erik Molin
PDF
Individual examination in project courses: How to relate student performance to learning objectives?
Kristina Allder, Zahra Ghaffari, Gion Koch Svedberg, Magnus Krampell
PDF (English)
Diskussion av för och nackdelar med att ha en kanonisk ordning på distansundervisningsmaterial
J. Eriksson, K. von Hauswolff, O. Lindeberg, J. Petersson
PDF
Can we increase a mutual understanding between PhD students and their supervisors?
Aneta Wierzbicka, Yujing Li, Justyna Czemiel Berndtsson, Per-Olof Hedvall, Jenny Rissler
PDF (English)
Extreme Use of Student Peer Assessment
Lars Bendix
PDF (English)
To learn how to learn! Integrating a metacognitive approach in lectures
Jenny Schelin, Peter Rådström
PDF (English)
Academic teachers under the influence of power
Torgny Roxå
PDF (English)
Distribuerad kurs- och ämnesutveckling
Michaël Grimsberg, Derek Creaser, Gunnar Lidén, Louise Olsson, Stefanie Tamm
PDF
Arrangera en workshop med internationell återkoppling på studenters projektarbeten med stöd av presentationer, posters och Skype!
Mikael Blomé
PDF
Arbetsintegrerat lärande genom ingenjörsinriktad praktik
Stefan Olander
PDF
Utvecklat av
Open Journal Systems
Språk
English
Svenska
Information
För författare