Articles
2014: Högskolepedagogisk introduktionskurs
Att motivera till djupinlärning under laborationer – en doktorands möjlighet att påverka undervisningskvalitén
- Anna Fornell
- Sebastian Hall
- Sara Johansson
- Jan-Erik Rosberg
- Annette Wolff
-
Inskickad
-
20 februari 2015
-
Publicerad
-
2015-02-20
Abstract
Ett av de tillfällen en doktorand har möjlighet att påverka undervisningskvalitén är genom att handleda laborationer. För att kunna
forma dessa på bästa sätt är det viktigt att ha kännedom om de läromål som
finns för den specifika laborationen. Genom att vara medveten om dessa kan
man sedan ta informerade beslut om till exempel huruvida laborationen ska
innehålla laborationstest och laborationsrapport, om den ska baseras på
öppna frågor, samt hur rättning och feedback ska hanteras. Denna rapport
ger en överblick över vilka olika moment som måste beaktas, samt ett antal
olika alternativ på hur en laboration skulle kunna gå till.
Liknande artiklar
-
Erik Lind,
David Lindgren,
Gustav Nylund,
Henrik Persson,
Claes Thelander,
Doktoranders syn på labhandledning – fest eller kolera?
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2010: Högskolepedagogisk introduktionskurs
-
Monika Jingmond,
Tobias Joelsson,
Tora Kristiansen,
Pär Olsson,
Fredrik wikberg,
Övningshandledarens pedagogiska roll
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2009: Högskolepedagogisk introduktionskurs
-
Anna Aronsson,
Carl Johannesson,
Joel Olsson,
Axel Persson,
Doktorandens guide till labbhandledning vid olika inlärningsnivåer
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2015: Högskolepedagogisk introduktionskurs
-
Niclas Danielsson,
Isolde Dressler,
Per-Olof Johansson,
Patrick Ljunggren,
Jonas Ottosson,
Laborationen – en tidstjuv?
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2005: Högskolepedagogisk introduktionskurs
-
Christina Isaxon,
Erik Johansson,
Carl Lidgard,
Erik Nordin,
Jenny Rissler,
Gränsdragningen för universitetslärare i relationen gentemot studenterna – en analys av det egna förhållningssättet till yrkesmässighet och det privata
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2010: Högskolepedagogisk introduktionskurs
-
Helen Soneson,
Johannes Töger,
Petter Wallentén,
Yang Xing,
Johan Öinert,
Eslövsdivision och andra befästa missuppfattningar inom högre utbildning
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2010: Högskolepedagogisk introduktionskurs
Du kanske också starta en avancerad sökning efter liknande artiklar för den här artikeln.