Monica Almqvist, Bertil Larsson Kan man på programnivå vända negativa trender? Kräver prenumeration PDF
Eva Frühwald, Olof Kolte, Arben Mullai, Joakim Nordqvist, Magnus Persson Teachers’ views on combining assessment elements into a holistic assessment concept Kräver prenumeration PDF (English)
Carl-Johan Asplund, Lars Bengtsson Innovating on Educational Collaboration Kräver prenumeration PDF (English)
Michaël Grimsberg, Nina Reistad Hållbar utveckling, strategier på program- och kursnivå Kräver prenumeration PDF
Görel Hedin, Eva Magnusson Plagiat i samband med programmering – problem, detektering och förebyggande pedagogiska strategier Kräver prenumeration PDF
Ulf Ellervik, Alexander Mirholm, Anders Axelsson Den kemiska julkalendern -Ett nätbaserat rekryteringsprojekt Kräver prenumeration PDF
Björn Regnell Flervalsfrågor eller öppna frågor? – En jämförande studie av olika tentamensformer Kräver prenumeration PDF
Daniel Hellström, Ola Johansson Creating an Interactive Learning Environment: Experience of using a Student Response System Kräver prenumeration PDF (English)
Björn Regnell, Martin Höst, Per Runeson En beprövad process som stöd till examensarbetare och deras handledare Kräver prenumeration PDF
Johan Lundin, Johan Marklund Learning in logistics and operations management using computer based simulation Kräver prenumeration PDF (English)
Jonas Borell, Karim Andersson, Mattias Alveteg, Torgny Roxå Vad kan vi lära oss efter fem år med CEQ? Kräver prenumeration PDF
Magnus Cinthio, Robert Collin, Carina Fasth, Tomas Jansson Instruktioner för laborationsrapportskrivande Kräver prenumeration PDF
Marie Wahlgren, Johan Reimer, Björn Bergenståhl Är det skillnad att utbilda naturvetare och tekniker? Kräver prenumeration PDF
Mats Andersson, Carin Andersson Gjutuppgiften – Erfarenheter av problembaserat lärande i en tillämpad teknikkurs för ett stort elevantal Kräver prenumeration PDF
Patric Jannasch, Eva Nordberg Karlsson, Ulf Nilsson Utvärdering av ett interaktivt diagnostiskt prov för studentaktivering och kontinuerlig återkoppling i föreläsningskurser Kräver prenumeration PDF