Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

Articles

2012: Conference on Teaching and Learning - Proceedings

Betygsättning av projektarbeten - om att både stimulera studentens lärande och bedöma arbetet

  • Gunnar Ohlén
  • Per-Erik Bengtsson
Submitted
May 13, 2013
Published
2013-05-13

Abstract

Projektarbete är en undervisningsform som sätter studenten i centrum. Det ger studenten möjlighet att fördjupa sig i ett ämne och goda möjligheter att själv driva sitt arbete framåt. Projektarbeten har också en förmåga att stimulera studenten att engagera sig i sitt ämne. En intressant fråga är då om det går att betygsätta projektarbeten. Vad ska betygsättas? Hur ska betygsättningen göras? Kan man som lärare både leda arbetet och betygsätta det? Vi redovisar här våra erfarenheter av betygsättning av projektarbeten på en obligatorisk kurs i teknisk fysik med ca 80 deltagare.

Similar Articles

1 2 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.