Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till sidfot

Articles

2012: LTHs pedagogiska inspirationskonferens - Proceedings

Betygsättning av projektarbeten - om att både stimulera studentens lärande och bedöma arbetet

  • Gunnar Ohlén
  • Per-Erik Bengtsson
Inskickad
13 maj 2013
Publicerad
2013-05-13

Abstract

Projektarbete är en undervisningsform som sätter studenten i centrum. Det ger studenten möjlighet att fördjupa sig i ett ämne och goda möjligheter att själv driva sitt arbete framåt. Projektarbeten har också en förmåga att stimulera studenten att engagera sig i sitt ämne. En intressant fråga är då om det går att betygsätta projektarbeten. Vad ska betygsättas? Hur ska betygsättningen göras? Kan man som lärare både leda arbetet och betygsätta det? Vi redovisar här våra erfarenheter av betygsättning av projektarbeten på en obligatorisk kurs i teknisk fysik med ca 80 deltagare.

Liknande artiklar

1 2 > >> 

Du kanske också starta en avancerad sökning efter liknande artiklar för den här artikeln.