Articles
2012: Conference on Teaching and Learning - Proceedings
Betygsättning av projektarbeten - om att både stimulera studentens lärande och bedöma arbetet
- Gunnar Ohlén
- Per-Erik Bengtsson
-
Submitted
-
May 13, 2013
-
Published
-
2013-05-13
Abstract
Projektarbete är en undervisningsform som sätter studenten i centrum. Det ger studenten möjlighet att fördjupa sig i ett ämne och goda möjligheter att själv driva sitt arbete framåt. Projektarbeten har också en förmåga att stimulera studenten att engagera sig i sitt ämne. En intressant fråga är då om det går att betygsätta projektarbeten. Vad ska betygsättas? Hur ska betygsättningen göras? Kan man som lärare både leda arbetet och betygsätta det? Vi redovisar här våra erfarenheter av betygsättning av projektarbeten på en obligatorisk kurs i teknisk fysik med ca 80 deltagare.
Similar Articles
-
Martin Bengtsson,
Elin A Topp,
Rättvis bedömning av projektarbeten
,
Project and Conference Reports - CEE, LTH: 2012: Inspirationskursen
-
Torleif Dahlin,
Håkan Frantzich,
Henrik Johansson,
Kent Persson,
Grupparbete – En framgångsrik metod för lärande?
,
Project and Conference Reports - CEE, LTH: 2007: Inspirationskursen
-
Johan Kåredal,
Erik Lindström,
Bengt Ljungquist,
Henrik Pålsson,
Kristian Solem,
Examinationsformers inverkan på kvalitet i utbildningen
,
Project and Conference Reports - CEE, LTH: 2005: Högskolepedagogisk introduktionskurs
-
Karin Westerberg,
Helena Svensson,
Richard Kjellström,
Johan Bergström,
Utveckling av samarbetsförmåga - Översikt av civilingenjörs-, brandingenjörs- och arkitektutbildningen
,
Project and Conference Reports - CEE, LTH: 2009: Högskolepedagogisk introduktionskurs
-
Aylin Ahadi,
Carin Andersson,
Kristina Nilsson,
Srinivasan Iyengar,
Ökad examinationsfrekvens och inlärning för en stor grupp studenter tidigt i utbildningen.
,
Project and Conference Reports - CEE, LTH: 2004: Inspirationskursen
-
M. Cinthio,
I. Svensson,
A. Warell,
Individuell betygsättning av grupparbeten inom högre utbildning
,
Project and Conference Reports - CEE, LTH: 2016: Conference on Teaching and Learning - Proceedings
-
Elisabeth Joelsson,
Benny Palmqvist,
Jessica Dahlström,
Lena Nordström,
Mattias Levin,
Operativ utvärdering för en förbättrad laboration
,
Project and Conference Reports - CEE, LTH: 2010: Högskolepedagogisk introduktionskurs
-
Jenny Hällström,
Erik Johansson,
Ingegärd Johansson,
Lars-Henrik Ståhl,
Lars Vegehall,
Gränsfall i examination
,
Project and Conference Reports - CEE, LTH: 2010: Projektbaserad kollegiekurs
-
Hanna Palmqvist,
Hur mycket säger Urkund respektive manuella kontroller om studenternas skrivande?
,
Project and Conference Reports - CEE, LTH: 2013: Akademisk hederlighet: Studenter bortom plagiat
-
Sandra Andersson,
Ola Johnsson,
Anders Mannesson,
Björn Olofsson,
Pontus Roldin,
Bedömning av studentrapporter vid Lunds Tekniska Högskola ― Attityder och orsaker
,
Project and Conference Reports - CEE, LTH: 2012: Högskolepedagogisk introduktionskurs
1 2 > >>
You may also start an advanced similarity search for this article.