Articles
2004: Introduction to Teaching and Learning in Higher Education
Gender and Programming: A Case Study
- Jens Andersson
- Ana Fuentes
- Anders Johansson
- Pål Nilsson
-
Inskickad
-
23 januari 2013
-
Publicerad
-
2013-01-23
Abstract
In this report an educational problem concerning
programming, particularly focused on women, is addressed.
It was triggered by the observation of statistically relevant
under-achievements among female students over the years. We
discuss the reasons for this, and give suggestions of didactical
improvements, targeting equalization of graduation performance
in terms of gender.
Liknande artiklar
-
Ulf Ahlfors,
Mikael Andersson,
Torbjörn Ekman,
Anders Nilsson,
Jonas Wisbrant,
Metod för aktiv individuell studieplanering
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2005: Högskolepedagogisk introduktionskurs
-
Ana Fuentes,
Jens Andersson,
Anders Johansson,
Pål Nilsson,
Gender and Programming: A Case Study
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2005: LTHs pedagogiska inspirationskonferens - Proceedings
Du kanske också starta en avancerad sökning efter liknande artiklar för den här artikeln.