Excellent Teaching Practice – ett forskningsprojekt kring LTHs Pedagogiska Akademi
Nyckelord:
Bedömning av pedagogiska meriter, pedagogisk kompetensutveckling, pedagogisk portfölj, premiering av pedagogisk kompetensAbstract
Ett viktigt syfte med den Pedagogiska Akademin är att bidra till att lärare inom LTH utvecklar ett forskande förhållningssätt till sin undervisning. Vidare skall Akademin verka för att ett paradigmskifte kommer till stånd inom den pedagogiska verksamheten vid LTH, från ett undervisnings- till ett lärandeperspektiv. Den Pedagogiska Akademin har redan bidragit till ökad medvetenhet om pedagogiska frågor och placerat undervisningen i fokus på ett sätt som rönt mycket stort intresse, såväl nationellt som internationellt. Den forskning som bedrivs inom detta projekt, speciellt kring antagnings- och bedömningsprocessen, syftar till att ge underlag för ett utvecklingsarbete som skall leda till en ännu bättre Pedagogisk Akademi och därmed förstärka profilen av LTH som en pedagogisk teknisk högskola.Downloads
Publicerad
2013-07-01
Nummer
Sektion
Artiklar