Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till sidfot

Articles

2016: Introduction to Teaching and Learning in Higher Education

Förbättring av den traditionella föreläsningsformen för ett ökat lärande genom aktivering av studenterna

  • Jonas Björklund Svensson
  • Basel Al-Rudainy
  • Carl Ekström
  • Neven Ibrakovic
  • Hannes Nederstedt
Inskickad
28 januari 2020
Publicerad
2016-12-31

Abstract

Föreläsningar är en av de vanligast förekommande undervisningformerna inom högre utbildning. I denna rapport behandlas några av nackdelarna med föreläsningsformatet. Vi föreslår hur man kan förbättra kvaliteten av en av en utbildning genom att introducera metoder som kompletterar tillkortakommandena av föreläsningarna. Vår studie är delvis baserad på diskussionerna som uppkom under kursens gång och är stärkt av en litteraturstudie.

Liknande artiklar

1 2 > >> 

Du kanske också starta en avancerad sökning efter liknande artiklar för den här artikeln.