Articles
2016: Introduction to Teaching and Learning in Higher Education
Förbättring av den traditionella föreläsningsformen för ett ökat lärande genom aktivering av studenterna
- Jonas Björklund Svensson
- Basel Al-Rudainy
- Carl Ekström
- Neven Ibrakovic
- Hannes Nederstedt
-
Inskickad
-
28 januari 2020
-
Publicerad
-
2016-12-31
Abstract
Föreläsningar är en av de vanligast förekommande undervisningformerna inom högre utbildning. I denna rapport behandlas några av nackdelarna med föreläsningsformatet. Vi föreslår hur man kan förbättra kvaliteten av en av en utbildning genom att introducera metoder som kompletterar tillkortakommandena av föreläsningarna. Vår studie är delvis baserad på diskussionerna som uppkom under kursens gång och är stärkt av en litteraturstudie.
Liknande artiklar
-
Malin Johansson,
Elna Jönsson,
Marcus Klang,
Mattias Nordahl,
Aleksis Pirinen,
Att bibehålla en högkvalitativ undervisning trots minskat antal lärarledda timmar per student - en fallstudie vid LTH
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2015: Högskolepedagogisk introduktionskurs
-
Lars H Andersson,
Ann-Sofi Jönsson,
Jan-Olle Malm,
Bernt Nilsson,
Karl-Gustav Wahlund,
TLA - en lathund för "Teaching and Learning Activities"
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2002: Inspirationskursen
-
Fredrik Ejserholm,
Johan Friberg,
Jenny Karlsson,
Linnea Larsson,
Alfred Theorin,
Universitetslärares förberedelser - En studie om hur lärare utvecklar sitt sätt att förbereda sig inför undervisning
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2011: Högskolepedagogisk introduktionskurs
-
G. Carlsson,
J. Grönqvist,
H. Olofsson,
L. Persson,
T. Svensson,
Att hantera heterogena studentgrupper
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2007: Högskolepedagogisk introduktionskurs
-
Alva Thorell,
Despina Christoforidou,
Karin Lundgren,
Ola Flodén,
Patrik Nilsson,
Studenters elektronikanvändning under föreläsningar - Hanteringsstrategier och effekter på studenternas inlärning
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2013: Högskolepedagogisk introduktionskurs
-
Björn Besserudhagen,
Erik Nilsson,
Johanna Olsson,
Karin Farsäter,
Laura Malek,
Webbaserat kompletterande kursmaterial
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2015: Högskolepedagogisk introduktionskurs
-
Niclas Andersson,
Christina Glans,
Anne Landin,
Stefan Olander,
Mats Persson,
Byggprocessen – en kurs för alla
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2001: Inspirationskursen
-
Anna-Maria Börjedotter,
Viktor C. Persson,
Fredrik Lund,
Anna Kjellström,
Birgitta Åsman,
Att stärka studenters motivation med hjälp av digitala verktyg
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2022: Introduction to Teaching and Learning in Higher Education
-
Fredrik Vestin,
Lisa Karlsson,
Monika Davidović,
Simon Smrtnik,
Tobias Persson,
Tidig kontakt med forskarvärlden – inspirerande eller avskräckande?
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2004: Högskolepedagogisk introduktionskurs
-
Anders Bernland,
Richard Berntsson Svensson,
Petrik Clarberg,
Emelie Engström,
Peter Hammarberg,
Palmi Thor Thorbergsson,
Fripassagerare i grupparbeten: Förslag på lösningar
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2008: Högskolepedagogisk introduktionskurs
1 2 > >>
Du kanske också starta en avancerad sökning efter liknande artiklar för den här artikeln.