Articles
2014: Introduction to Teaching and Learning in Higher Education
Att motivera till djupinlärning under laborationer – en doktorands möjlighet att påverka undervisningskvalitén
- Anna Fornell
- Sebastian Hall
- Sara Johansson
- Jan-Erik Rosberg
- Annette Wolff
-
Submitted
-
February 20, 2015
-
Published
-
2015-02-20
Abstract
Ett av de tillfällen en doktorand har möjlighet att påverka undervisningskvalitén är genom att handleda laborationer. För att kunna
forma dessa på bästa sätt är det viktigt att ha kännedom om de läromål som
finns för den specifika laborationen. Genom att vara medveten om dessa kan
man sedan ta informerade beslut om till exempel huruvida laborationen ska
innehålla laborationstest och laborationsrapport, om den ska baseras på
öppna frågor, samt hur rättning och feedback ska hanteras. Denna rapport
ger en överblick över vilka olika moment som måste beaktas, samt ett antal
olika alternativ på hur en laboration skulle kunna gå till.
Similar Articles
-
Erik Lind,
David Lindgren,
Gustav Nylund,
Henrik Persson,
Claes Thelander,
Doktoranders syn på labhandledning – fest eller kolera?
,
Project and Conference Reports - CEE, LTH: 2010: Högskolepedagogisk introduktionskurs
-
Monika Jingmond,
Tobias Joelsson,
Tora Kristiansen,
Pär Olsson,
Fredrik wikberg,
Övningshandledarens pedagogiska roll
,
Project and Conference Reports - CEE, LTH: 2009: Högskolepedagogisk introduktionskurs
-
Anna Aronsson,
Carl Johannesson,
Joel Olsson,
Axel Persson,
Doktorandens guide till labbhandledning vid olika inlärningsnivåer
,
Project and Conference Reports - CEE, LTH: 2015: Introduction to Teaching and Learning in Higher Education
-
Niclas Danielsson,
Isolde Dressler,
Per-Olof Johansson,
Patrick Ljunggren,
Jonas Ottosson,
Laborationen – en tidstjuv?
,
Project and Conference Reports - CEE, LTH: 2005: Högskolepedagogisk introduktionskurs
-
Christina Isaxon,
Erik Johansson,
Carl Lidgard,
Erik Nordin,
Jenny Rissler,
Gränsdragningen för universitetslärare i relationen gentemot studenterna – en analys av det egna förhållningssättet till yrkesmässighet och det privata
,
Project and Conference Reports - CEE, LTH: 2010: Högskolepedagogisk introduktionskurs
-
Helen Soneson,
Johannes Töger,
Petter Wallentén,
Yang Xing,
Johan Öinert,
Eslövsdivision och andra befästa missuppfattningar inom högre utbildning
,
Project and Conference Reports - CEE, LTH: 2010: Högskolepedagogisk introduktionskurs
You may also start an advanced similarity search for this article.