Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

Articles

2014: Introduction to Teaching and Learning in Higher Education

Att motivera till djupinlärning under laborationer – en doktorands möjlighet att påverka undervisningskvalitén

  • Anna Fornell
  • Sebastian Hall
  • Sara Johansson
  • Jan-Erik Rosberg
  • Annette Wolff
Submitted
February 20, 2015
Published
2015-02-20

Abstract

Ett av de tillfällen en doktorand har möjlighet att påverka undervisningskvalitén är genom att handleda laborationer. För att kunna
forma dessa på bästa sätt är det viktigt att ha kännedom om de läromål som
finns för den specifika laborationen. Genom att vara medveten om dessa kan
man sedan ta informerade beslut om till exempel huruvida laborationen ska
innehålla laborationstest och laborationsrapport, om den ska baseras på
öppna frågor, samt hur rättning och feedback ska hanteras. Denna rapport
ger en överblick över vilka olika moment som måste beaktas, samt ett antal
olika alternativ på hur en laboration skulle kunna gå till.

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.