Hoppa till huvudinnehåll
Hoppa till primär navigationsmeny
Hoppa till sidfot
Open Menu
Högskolepedagogiska projekt, Medicinska fakulteten, Lunds universitet
Senaste
Arkiv
Om
Om tidskriften
Integritetspolicy
Kontakt
Sök
Logga in
Hem
/
Arkiv
/
Högskolepedagogisk projektkurs (2007-2017)
Högskolepedagogisk projektkurs (2007-2017)
Publicerad:
2021-10-29
Articles
Occupational therapy student experiences of a university mental health course based on an integrated application of problem-based and team-based learning
Scandinavian Journal of Occupational Therapy, Jan2018; 25(1): 70-77. (8p) DOI https://doi.org/10.1080/11038128.2017.1367416.
Annika Lexén, Jenny Hultqvist, Gunilla Amnér
8
html (English)
Kamratgranskning: Ett arbetssätt för studenters lärande. En studie om studenters upplevelser och erfarenheter av att granska andra studenters arbeten och låta sina egna granskas.
Arbetsterapeutprogrammet (Projektkursen) 2016-05-26
Arne Johannisson, Monika Vestling
16
pdf
Extended score interval in the assessment of basic surgical skills
Stefan Acosta, Dan Sevonius, Anders Beckman & on behalf of the Swedish steering committee of the Basic Surgical Skills course, Swedish Surgical Society (2015) Extended score interval in the assessment of basic surgical skills, Medical Education Online, 20:1, DOI: 10.3402/meo.v20.25819
Stefan Acosta, Dan Sevonius, Anders Beckman
10
html (English)
External and internal factors influencing self-directed online learning of physiotherapy undergraduate students in Sweden: a qualitative study
Catharina Sjödahl Hammarlund, Maria H. Nilsson, Christina Gummesson J Educ Eval Health Prof. 2015;12:33 Published online June 22, 2015 DOI: https://doi.org/10.3352/jeehp.2015.12.33
Catharina Sjödahl Hammarlund, Maria H. Nilsson, Christina Gummesson
6
html (English)
Vilja och kunna men inte veta - Enkät angående kliniska läkarutbildningen i Helsingborg
Läkarprogrammet (Projektkurs) 2014-06-15
Birger Pålsson
18
pdf
Inter-rater Reliability and Agreement of Rubrics for Assessment of Scientific Writing
Education, Vol. 4 No. 1, 2014, pp. 12-17. doi: 10.5923/j.edu.20140401.03
Eva Ekvall Hansson, Peter J. Svensson, Eva Lena Strandberg, Margareta Troein, Anders Beckman
html (English)
Audiologiutbildningen: Utveckling över en 15-årsperiod (1998-2013) - utifrån dokumentation och studentinflytande
Audionomprogrammet (Projektkurs) 2013-12-18
Boel Heister Trygg, Kajsa Johansson
34
pdf
Portfolio för specialistutbildningen med inriktning ambulanssjukvård
En metod att knyta ihop teori och praktik? (2013-09-11)
Anna Ekwall
21
pdf
The desired competence of the Swedish ambulance nurse according to the professionals – A Delphi study
International Emergency Nursing, 22(3), pp. 127–133. doi: 10.1016/j.ienj.2013.10.004.
Jonas Wihlborg, Gudrun Edgren, Anders Johansson, Bengt Sivberg
7
html (English)
Elektronisk portfolioanvändning vid uppsatsskrivande - Kandidatuppsatsarbetet som process
Audiologi (Projektkurs) 2013-06-15
Jonas Brännström
13
pdf
Hörsam högskola - Information om mottagande och tillgänglighet inom den svenska högskolan för studenter med begränsad hörselfunktion
(Projektkurs) 2013-06-15
Christina Dravins
13
pdf
Utvärdering av klinisk handledning på T3 - T6 på logopedprogrammet
Logopedprogrammet (Projektkurs) 2012-06-15
Pernille Holck, Cecilia Lundström
18
pdf
Utvärdering av utbildningsklimat i specialistsjuksköterskeutbildningen inriktning distriktssköterska respektive barnsjukvård
Specialistsjuksköterskeprogrammen (Projektkurs) 2012-01-13
Ulf Jakobsson
15
pdf
Assessing the Assessment: using psychometrics to establish reliability and validity of portfolio assessment
Medicine (Project course) 2011-09-02
Anders Beckman
17
pdf (English)
Internationalization of the curriculum: A study of internationalization, its development and stimulation for three dirrerent educational programs at the Faculty of Medicine, Lund University
(Project course) 2011-06-23
Malin Parmar
23
pdf (English)
Användarperspektiv av referenshanteringssystem
Audionomprogrammet, Sjukgymnastikprogrammet (Projektkurs) 2011-05-27
Sara Akramy, Fredrik Offerlind
18
pdf
Identification of core competencies for primary care of allergy patients using a modified Delphi technique
Wallengren Joanna (2011) ‘Identification of core competencies for primary care of allergy patients using a modified Delphi technique’, BMC Medical Education, 11(1), p. 12. doi: 10.1186/1472-6920-11-12.
Joanna Wallengren
html (English)
Interprofessionell utbildning på läkar- och tandläkarutbildningen i Malmö
Läkarprogrammet Tandläkarutbildningen (Projektkursen) 2011-01-27
Magnus Jannert, Ulla Westin
21
pdf
Development of a scoring rubric for A to F grading and assessment of Master’s Theses that are using quantitative methodology
(Project course) 2011-01-04
Helena Jernström
22
pdf (English)
Berättelser om ögonblick som gjort skillnad – en studie av lärande om kommunikation
Logopedprogrammet Audionomprogrammet (Projektkursen) 2010-12-13
Birgitta Sahlén
13
pdf
Hur kan effekten av fortbildning värderas? Erfarenheter från en IPULS-certifierad kurs med 5 års uppföljning
(Projektkursen) 2010-12-27
Peter J. Svensson
30
pdf
Kursplaner för läkarutbildningen termin 6 och 7, Lunds universitet
Läkarprogrammet (Projektkurs) 2010-04-07
Alf Tunsäter, Kerstin Westman
28
pdf
Obstetrisk simulering. Utveckling av obstretrisk teamträningskurs med fokus på kommunikation och ledarskap
(Projektkursen) 2010-03-16
Stefan Hansson
13
pdf
The nursing and medical students motivation to attain knowledge
Mariette Bengtsson, Bodil Ohlsson, The nursing and medical students motivation to attain knowledge, Nurse Education Today, Volume 30, Issue 2, 2010, Pages 150-156, ISSN 0260-6917, https://doi.org/10.1016/j.nedt.2009.07.005.
Mariette Bengtsson, Bodil Ohlsson
html (English)
Påverkar tentamensfrågornas utformning utfallet?
Läkarprogrammet (Projektkursen) 2009-04-18
Lena Eliasson
15
pdf
Hur skulle portfoliometoden kunna fungera som pedagogiskt arbetssätt för de skapande färdighetsträningarna på arbetsterapeutprogrammet?
Arbetsterapeutprogrammet (Projektkursen) 2009-01-21
Carina Tjörnstrand
23
pdf
The subject of pedagogy from theory to practice – The view of newly registered nurses
Bodil Ivarsson, Gunilla Nilsson, The subject of pedagogy from theory to practice – The view of newly registered nurses, Nurse Education Today, Volume 29, Issue 5, 2009, Pages 510-515, ISSN 0260-6917, https://doi.org/10.1016/j.nedt.2008.11.009.
Bodil Ivarsson, Gunilla Nilsson
html (English)
Utfall av kursvärderingar och effekter på utbildningen i forskningsmetodik
(Projektkursen) 2008-10-20
Patrik Midlöv
17
pdf
Verksamhetsförlagd utbildning i arbetsterapeutprogrammet - handledarnas syn på ansvar och uppgifter
Arbetsterapeutprogrammet (Projektkursen) 2008-10-13
Birgitta Wästberg
21
pdf
Arbetsterapeuters synpunkter på arbetsterapeutprogrammet vid Lunds universitet - en alumniundersökning
Arbetsterapeutprogrammet (Projektkursen) 2008-10-13
Carita Håkansson, Pia Hovbrandt
16
pdf
Utvärdering av drivkrafter vid två olika modeller av praktisk färdighetsträning
Läkarprogrammet (Projektkursen) 2007-11-20
Peter Åsman
21
pdf
Språk
English
Svenska
Browse
Categories
Perspektiv på lärande
Perspektiv på kurs
Perspektiv på program