Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
About
About the Journal
Editorial Team
Contact
Privacy Statement
Search
Login
Home
/
Archives
/
2004: Conference on Teaching and Learning - Proceedings
2004: Conference on Teaching and Learning - Proceedings
Published:
2013-07-01
Articles
Hur man skapar en god lärandemiljö – erfarenheter från två kurser vid LTH
Fredrik Friblick, Robert Lindroth
Requires Subscription
PDF (Svenska)
Lærercertificeringsprojektet 'Lærere i bevægelse'
Mette Andresen
Requires Subscription
PDF (Svenska)
Delmål och kamratgranskning – erfarenheter från en grundkurs i programmering
Anna Axelsson
Requires Subscription
PDF (Svenska)
Att motivera förändring
Jens A Andersson, Florent Bernaudat, Katharina Bruzelius, Calle Lejdfors, Anne Nilsson
Requires Subscription
PDF (Svenska)
PBL för 100 studenter. Problem och möjligheter
Charlotte Malmgren, Mattias Alveteg, Eva Leire
Requires Subscription
PDF (Svenska)
Excellent Teaching Practice – ett forskningsprojekt kring LTHs Pedagogiska Akademi
Lotta Antman, Shirley Booth, Pernille Hammar Andersson, Thomas Olsson
Requires Subscription
PDF (Svenska)
Dialogens väg — muntlig examination med många (~100) deltagare
Nina Reistad, Stefan Kröll
Requires Subscription
PDF (Svenska)
Förändring av kursen Människan och teknologin för första årskursen i Infocomprogrammet
Mats Bohgard, Martin Höst, Fredrik Rassner, Martin Trulsson, Fredrik Wesslén
Requires Subscription
PDF (Svenska)
Considerations on the Education of Prospective Scientists: The Learning and Social Contracts
Mario A Natiello, Hermán G Solari
Requires Subscription
PDF
Datorintegration och samarbetslärande
Gerd Brandell
Requires Subscription
PDF (Svenska)
CEQ som rapporterande utvärdering – en kritisk granskning
Gunnar Sparr, Knut Deppert
Requires Subscription
PDF (Svenska)
Vägledning för examensarbete – ett dynamiskt dokument för kontinuerlig återkoppling
Fredrik Nilsson, Annika Olsson
Requires Subscription
PDF (Svenska)
E-spåret – ett samarbetsprojekt för att ge helhetssyn i utbildningen
Bertil Larsson, Monica Almqvist
Requires Subscription
PDF (Svenska)
Förfärande få förstaårsstudenter förstår fysiklaborationerna
Carina Fasth, Ann Johansson, Jenny Svensson, Jonas Tegenfeldt, Johanna Trädgårdh
Requires Subscription
PDF (Svenska)
Inquiry – lärande genom forskande
Anders Ahlberg
Requires Subscription
PDF (Svenska)
Första året på LTH
Maria Kihl
Requires Subscription
PDF (Svenska)
Egen formulering, plagiat eller kopia. Hur höjer vi ribban för vad studenten anser vara fusk?
Mattias Alveteg, Charlotte Malmgren, Eva Leire
Requires Subscription
PDF (Svenska)
Using Analysis of Technical Discourse in the Engineering Curriculum
Margaret Newman-Nowicka
Requires Subscription
PDF
Skriftlig kamratbedömning av duggor – en övning med många mål
Björn Sivik, Inga-Maj Stenström
Requires Subscription
PDF (Svenska)
Kvantfenomen och nanoteknologi
Gunnar Ohlén, Dan Hessman
Requires Subscription
PDF (Svenska)
Säg mig hur de klarade första året och jag skall säga dig hur många som kommer att ta examen
Anna Lindgren
Requires Subscription
PDF (Svenska)
Model-Based Course Assessment – Principles and Practice
Per Runesson, Björn Regnell
Requires Subscription
PDF
Teknisk matematik - pedagogiska överväganden och erfarenheter från de två första åren
Gunnar Sparr
Requires Subscription
PDF (Svenska)
Förståelse och lärande — En pedagogisk introduktionskurs för teknologer
Michaël Grimsberg, Roy Andersson
Requires Subscription
PDF (Svenska)
Developed By
Open Journal Systems
Language
English
Svenska
Information
For Readers