Monica Almqvist, Bertil Larsson Kan man på programnivå vända negativa trender? Requires Subscription PDF (Svenska)
Eva Frühwald, Olof Kolte, Arben Mullai, Joakim Nordqvist, Magnus Persson Teachers’ views on combining assessment elements into a holistic assessment concept Requires Subscription PDF
Michaël Grimsberg, Nina Reistad Hållbar utveckling, strategier på program- och kursnivå Requires Subscription PDF (Svenska)
Görel Hedin, Eva Magnusson Plagiat i samband med programmering – problem, detektering och förebyggande pedagogiska strategier Requires Subscription PDF (Svenska)
Ulf Ellervik, Alexander Mirholm, Anders Axelsson Den kemiska julkalendern -Ett nätbaserat rekryteringsprojekt Requires Subscription PDF (Svenska)
Anne-Charlotte Ek, Håkan Edeholt Den generativa dialogens förutsättningar Requires Subscription PDF (Svenska)
Björn Regnell Flervalsfrågor eller öppna frågor? – En jämförande studie av olika tentamensformer Requires Subscription PDF (Svenska)
Daniel Hellström, Ola Johansson Creating an Interactive Learning Environment: Experience of using a Student Response System Requires Subscription PDF
Björn Regnell, Martin Höst, Per Runeson En beprövad process som stöd till examensarbetare och deras handledare Requires Subscription PDF (Svenska)
Johan Lundin, Johan Marklund Learning in logistics and operations management using computer based simulation Requires Subscription PDF
Jonas Borell, Karim Andersson, Mattias Alveteg, Torgny Roxå Vad kan vi lära oss efter fem år med CEQ? Requires Subscription PDF (Svenska)
Magnus Cinthio, Robert Collin, Carina Fasth, Tomas Jansson Instruktioner för laborationsrapportskrivande Requires Subscription PDF (Svenska)
Marie Wahlgren, Johan Reimer, Björn Bergenståhl Är det skillnad att utbilda naturvetare och tekniker? Requires Subscription PDF (Svenska)
Mats Andersson, Carin Andersson Gjutuppgiften – Erfarenheter av problembaserat lärande i en tillämpad teknikkurs för ett stort elevantal Requires Subscription PDF (Svenska)
Patric Jannasch, Eva Nordberg Karlsson, Ulf Nilsson Utvärdering av ett interaktivt diagnostiskt prov för studentaktivering och kontinuerlig återkoppling i föreläsningskurser Requires Subscription PDF (Svenska)