Articles
2014: Högskolepedagogisk introduktionskurs
Pedagogisk granskning av muntlig tentamen
- Victor Fransson
- Tove Frykmer
- Akram Abdul Hamid
- Anders Klasson
- Jonas Niklewski
-
Inskickad
-
20 februari 2015
-
Publicerad
-
2015-02-20
Abstract
Rapporten behandlar ämnet muntlig tentamen och inkluderar en verklig händelse(fallbeskrivning). Resultat avseende förberedelse, genomförande och återkoppling med syfte att erhålla en god muntlig tentamen presenteras. Slutligen analyseras och diskuteras fallbeskrivningen.
Liknande artiklar
-
Bengt Simonsson,
Gunnar Lindstedt,
Henriette Weibull,
Olof Samuelsson,
Per Kristiansson,
Den aktiva kursen
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2002: Inspirationskursen
-
Carl Johan Gribel,
Ola Jakobsson,
Björn A. Johnsson,
Klara Petersson,
Maj Stenmark,
Paper Overflow: Examination av Programmeringsmoment
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2012: Högskolepedagogisk introduktionskurs
-
Anders Gudmundsson,
Per Liljeqvist,
Andreas Norrman,
Per Svenningsson,
Röda tråden - Hur knyter man ihop större kurser och kurskedjor?
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2004: Inspirationskursen
-
Niclas Andersson,
Christina Glans,
Anne Landin,
Stefan Olander,
Mats Persson,
Byggprocessen – en kurs för alla
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2001: Inspirationskursen
-
Johan M. Karlsson,
Kontinuerliga självvalda kontroller under kursgång
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2006: LTHs pedagogiska inspirationskonferens - Proceedings
-
Billy Kaldvee,
Plagierande fysikstudenter – hur går det att förebygga och upptäcka?
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2009: Akademisk hederlighet: Studenter bortom plagiat
-
Mattias Alveteg,
Christer Wingren,
Djupinlärning trots dålig pedagogik eller ytinlärning trots god pedagogik? Reflektioner kring 16 teknologers syn på lärandesituationen vid LTH
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2005: Inspirationskursen
-
Helena Bülow-Hübe,
Eva Eriksson,
Annika Olsson,
Mazen Saghir,
Kursutveckling - hur kan vi göra våra kurser bättre?
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2004: Inspirationskursen
-
Anton Cervin,
Charlotta Johnsson,
Anders Robertsson,
Tobias Rydén,
Återkoppling som del i lärandeprocessen
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2005: Inspirationskursen
-
Malin Johansson,
Elna Jönsson,
Marcus Klang,
Mattias Nordahl,
Aleksis Pirinen,
Att bibehålla en högkvalitativ undervisning trots minskat antal lärarledda timmar per student - en fallstudie vid LTH
,
Projekt- och konferensrapporter - CEE, LTH: 2015: Högskolepedagogisk introduktionskurs
1 2 3 > >>
Du kanske också starta en avancerad sökning efter liknande artiklar för den här artikeln.