Hoppa till huvudinnehåll
Hoppa till primär navigationsmeny
Hoppa till sidfot
Open Menu
Senaste
Arkiv
Om
Om tidskriften
Integritetspolicy
Kontakt
Sök
Logga in
Hem
/
Arkiv
/
2004: LTHs pedagogiska inspirationskonferens - Proceedings
2004: LTHs pedagogiska inspirationskonferens - Proceedings
Publicerad:
2013-07-01
Artiklar
Hur man skapar en god lärandemiljö – erfarenheter från två kurser vid LTH
Fredrik Friblick, Robert Lindroth
PDF
Lærercertificeringsprojektet 'Lærere i bevægelse'
Mette Andresen
PDF
Delmål och kamratgranskning – erfarenheter från en grundkurs i programmering
Anna Axelsson
PDF
Att motivera förändring
Jens A Andersson, Florent Bernaudat, Katharina Bruzelius, Calle Lejdfors, Anne Nilsson
PDF
PBL för 100 studenter. Problem och möjligheter
Charlotte Malmgren, Mattias Alveteg, Eva Leire
PDF
Excellent Teaching Practice – ett forskningsprojekt kring LTHs Pedagogiska Akademi
Lotta Antman, Shirley Booth, Pernille Hammar Andersson, Thomas Olsson
PDF
Dialogens väg — muntlig examination med många (~100) deltagare
Nina Reistad, Stefan Kröll
PDF
Förändring av kursen Människan och teknologin för första årskursen i Infocomprogrammet
Mats Bohgard, Martin Höst, Fredrik Rassner, Martin Trulsson, Fredrik Wesslén
PDF
Considerations on the Education of Prospective Scientists: The Learning and Social Contracts
Mario A Natiello, Hermán G Solari
PDF (English)
Datorintegration och samarbetslärande
Gerd Brandell
PDF
CEQ som rapporterande utvärdering – en kritisk granskning
Gunnar Sparr, Knut Deppert
PDF
Vägledning för examensarbete – ett dynamiskt dokument för kontinuerlig återkoppling
Fredrik Nilsson, Annika Olsson
PDF
E-spåret – ett samarbetsprojekt för att ge helhetssyn i utbildningen
Bertil Larsson, Monica Almqvist
PDF
Förfärande få förstaårsstudenter förstår fysiklaborationerna
Carina Fasth, Ann Johansson, Jenny Svensson, Jonas Tegenfeldt, Johanna Trädgårdh
PDF
Inquiry – lärande genom forskande
Anders Ahlberg
PDF
Första året på LTH
Maria Kihl
PDF
Egen formulering, plagiat eller kopia. Hur höjer vi ribban för vad studenten anser vara fusk?
Mattias Alveteg, Charlotte Malmgren, Eva Leire
PDF
Using Analysis of Technical Discourse in the Engineering Curriculum
Margaret Newman-Nowicka
PDF (English)
Skriftlig kamratbedömning av duggor – en övning med många mål
Björn Sivik, Inga-Maj Stenström
PDF
Kvantfenomen och nanoteknologi
Gunnar Ohlén, Dan Hessman
PDF
Säg mig hur de klarade första året och jag skall säga dig hur många som kommer att ta examen
Anna Lindgren
PDF
Model-Based Course Assessment – Principles and Practice
Per Runesson, Björn Regnell
PDF (English)
Teknisk matematik - pedagogiska överväganden och erfarenheter från de två första åren
Gunnar Sparr
PDF
Förståelse och lärande — En pedagogisk introduktionskurs för teknologer
Michaël Grimsberg, Roy Andersson
PDF
Utvecklat av
Open Journal Systems
Språk
English
Svenska
Information
För författare