Hoppa till huvudinnehåll
Hoppa till primär navigationsmeny
Hoppa till sidfot
Open Menu
Senaste
Arkiv
Om
Om tidskriften
Integritetspolicy
Kontakt
Sök
Logga in
Hem
/
Arkiv
/
Vol 7 (2012): LTHs pedagogiska inspirationskonferens - Proceedings
Vol 7 (2012): LTHs pedagogiska inspirationskonferens - Proceedings
Publicerad:
2012-08-30
Artiklar
Hur vänder man en kurs? Betraktelser över grundkursen i Mekanik för Industriell Ekonomi våren 2012 - Kvalitativa och kvantitativa observationer från CEQ-utvärderingen
Aylin Ahadi, Solveig Melin, Nina Reistad
PDF
Peer Feedback in Academic Writing Using Google Docs
Björn Hedin
PDF (English)
Går budskapet fram?
Björn Oskarsson
PDF
Course Supervision Challenges in PhD Education
Mikael Blomé, Daniel Hellström, Gyöngyi Kovács, Johan Zetterberg, Johan Åkesson
PDF (English)
Working Seminar – a method for proactive learning in project based education
Fredrik Nilsson
PDF (English)
Implementing Peer Tutoring for Stronger Research-Linked Education
Henrik Pålsson, Daniel Hellström
PDF (English)
How illustrations influence performance and eye movement behaviour when solving problems in vector calculus
Marcus Nyström, Magnus Ögren
PDF (English)
Motivation, Peer Learning and Feedback in Flexible Learning
Andreas Larsson, Bitte Rydeman, Per-Olof Hedvall
PDF (English)
Pair Lecturing to Enhance Reflective Practice and Teacher Development
Håkan Burden, Rogardt Heldal, Tom Adawi
PDF (English)
Teaching Procrastination - A Way of Helping Students to Improve their Study Habits
Björn Hedin
PDF (English)
En utvärdering om studenters mognad och resonemang kring ansvar för eget lärande
Kristian Stålne
PDF
“Must have that Business Intelligence…!” How to illustrate complex processes by interactive exercises and role playing
Mirka Kans, Ia Williamsson
PDF (English)
Pedagogical Experiences of Competitive Elements in an Algorithms Course
Fredrik Heintz, Tommy Färnqvist
PDF (English)
Communication training that facilitates subject understanding
Susanne Pelger, Sara Santesson
PDF (English)
Strukturerad gruppläsning inför omtentamen
Anna Axelsson, Roy Andersson
PDF
Blooms taxonomy as a tool to align screencasts with intended learning outcomes
Per Warfvinge
PDF (English)
Förbättring av lärandemönster - Litteraturtest i ständig utveckling
Jurek Pyrko
PDF
Betygsättning av projektarbeten - om att både stimulera studentens lärande och bedöma arbetet
Gunnar Ohlén, Per-Erik Bengtsson
PDF
Anonymiserad tentamensrättning och konsekvenser för relationen mellan lärare och student
Mikael Novén, Daniel Lundell, Elin Svensson, Niklas Gustafsson
PDF
Doktoranders behov av och förväntningar på handledningen - ett genusperspektiv
Hanna Modin, Elna Heimdal Nilsson, Jenny Rissler, Ida Truedsson
PDF
De Lärdas Pedagogiska Språk
Justyna Czemiel Berndtsson, Marcus Thern
PDF
Vem ska göra gruppindelningen och hur?
Alexandra Nikoleris, Axel Nordin, Hanna Palmqvist, Malin Sjöstrand
PDF
Problems arising with cooperative learning of students of different backgrounds at master programs at LTH
Federico Gómez Galindo
PDF (English)
Publicerade föreläsningsfilmer som komplement i undervisningen - en problematiserande erfarenhetsrapport
Jonas Wisbrant
PDF
Så här gjorde jag! Inspiration och erfarenhetsutbyte kring webbaserat lärande och digitala verktyg
Åsa Forsberg, Maria Hedberg, Malin Irhammar, Sam Leissner, Marita Ljungqvist, Lena Landgren, Ebba Ossiannilsson
PDF
Utvecklat av
Open Journal Systems
Språk
English
Svenska
Information
För författare