Samordnad undervisning och studentaktivt lärande i Nervsystemets sjukdomar på läkarprogrammets termin 7 vid Medicinska Fakulteten, Lunds Universitet
Läkarprogrammet (Perspektiv på program) 2018-04-03
Nyckelord:
studentaktivt lärande, case, scenarioövningar, examinationsformer, flipped classroom, samordnad undervisningAbstract
Den teoretiska undervisningen i nervsystemets sjukdomar har baserats på föreläsningar och case. Föreläsningarna har getts lokalt i halvgrupp (2 ggr/termin) eller under temadagar 1 gång/termin. Kognitiv medicin och Neurokirurgi har haft separata temadagar. Även om någon form av case-undervisning skett på samtliga orter (Lund, Malmö, Helsingborg) har både formerna för undervisningen och själva genomförandet varierat stort mellan orterna. Projektets övergripande målsättning är att ta fram en kursortsgemensam delkurs i Nervsystemets sjukdomar inkluderande Neurologi, Neurokirurgi, Kognitiv medicin, Klinisk Neurofysiologi och Neuroradiologi.
Downloads
Publicerad
2018-04-03