Articles
2004: LTHs pedagogiska inspirationskonferens - Proceedings
Förståelse och lärande — En pedagogisk introduktionskurs för teknologer
- Michaël Grimsberg
- Roy Andersson
-
Inskickad
-
1 juli 2013
-
Publicerad
-
2013-07-01
Abstract
Införandet av CEQ på LTH ställer också krav på de teknologer som deltar i utvärderingsprocessen. Utbildningsnämnden för bioteknik och kemiteknik beslöt därför att inrätta en pedagogisk introduktionskurs för att utbilda de teknologer som deltar i utvärderingsprocessen. Kursen mål är att ge en introduktion till vuxnas lärande både på högskolan och i arbetslivet. Huvudrubrikerna är: Lärande, Mål och Utvärdering.
Kursen går över två läsperioder och examinationen sker genom deltagande i ett CEQ-möte samt genom att skriva en individuell rapport om en kurs som läses under kursens första läsperiod. Målet med rapporten är att diskutera aspekter av lärande och undervisning som identifierats i den valda kursen.