Vol 20, Nr 3-4 (2015)

Innehållsförteckning

Redaktionellt

Högre utbildning och professionell verksamhet
Sven Persson, Anders Olsson
PDF
163-167

Tema: Högre utbildning och professionell verksamhet

Tomas Englund, Tone Dyrdal Solbrekke
PDF
168-194
Ulla Karin Nordänger, Per Lindqvist
PDF
195-220
Marie Jedemark
PDF
221-246
Tarja Karlsson Häikiö, Bengt Olsson
PDF
247-272

Artiklar

Katarina Gustafson, Eva Hjörne
PDF
273-292

English summaries

English summaries
 
PDF
293-299

Debatt

Att skada pedagogisk kunskap. Striden om lärarutbildning i Sverige och Norge
Carl Anders Säfström, Herner Saeverot
PDF
300-314

Fakultetsopponenten sammanfattar

Susanne Westman - Ambiguities and intertwinings in teachers’ work: existential dimensions in the midst of experience and global trends
Ulf Blossing
PDF
315-318