Pedagogisk Forskning i Sverige

Tidskriften Pedagogisk Forskning i Sverige utkommer med fyra 80-sidiga nummer per år i pappersutgåva och i en web-version för lärosätens bibliotek, i syfte att spegla svensk pedagogisk forskning. Förutom regelrätta artiklar innehåller tidskriften och webversionen debattartiklar samt fakultetsopponenters sammanfattade synpunkter på ventilerade doktorsavhandlingar. Recensioner av pedagogisk litteratur, liksom en agenda utgör också innehållet. Språket är, förutom när det gäller ”summaries” av artiklar, endast undantagsvis annat än svenska. Tidskriften och webversionen vänder sig i första hand till forskare, lärare och doktorander inom universitet och högskolor i Sverige och övriga Skandinavien.

Nummer fr.o.m. nr 4 1998 är hittills upplagda i Open Journal Systems.

Samtliga nummer hittar du på tidskriftens webbplats. http://pedagogiskforskning.se

Tillkännagivanden

 
Inga tillkännagivanden har publicerats.
 
Fler tillkännagivanden...

Vol 21, Nr 1-2 (2016)

Innehållsförteckning

Redaktionellt

Nya tendenser inom pedagogisk forskning
Anders Olsson, Bosse Bergstedt
PDF
3-8

Artiklar

Jonathan Lilliedahl, Daniel Sundberg, Ninni Wahlström
PDF
9-29
Annika Karlsson, Pia Nygård Larsson, Anders Jakobsson
PDF
30-55
Åse Hansson, Jan-Eric Gustafsson
PDF
56-78
Elisabet Langmann, Niclas Månsson
PDF
79-100
Anne-Li Lindgren, Wilhelmina van Vulpen
PDF
101-124

English summaries

English summaries
 
PDF
125-131

Installationsföreläsning

Andreas Fejes
PDF
132-151

Debatt

Diagnoser i vår tid: Fastlåsning och blivande, totalitet och oändlighet
Mattias Nilsson Sjöberg
PDF
152-160