Pedagogisk Forskning i Sverige

Tidskriften Pedagogisk Forskning i Sverige utkommer med fyra 80-sidiga nummer per år i pappersutgåva och i en web-version för lärosätens bibliotek, i syfte att spegla svensk pedagogisk forskning. Förutom regelrätta artiklar innehåller tidskriften och webversionen debattartiklar samt fakultetsopponenters sammanfattade synpunkter på ventilerade doktorsavhandlingar. Recensioner av pedagogisk litteratur, liksom en agenda utgör också innehållet. Språket är, förutom när det gäller ”summaries” av artiklar, endast undantagsvis annat än svenska. Tidskriften och webversionen vänder sig i första hand till forskare, lärare och doktorander inom universitet och högskolor i Sverige och övriga Skandinavien.

Nummer fr.o.m. nr 4 1998 är hittills upplagda i Open Journal Systems.

Samtliga nummer hittar du på tidskriftens webbplats. http://pedagogiskforskning.se

Tillkännagivanden

 
Inga tillkännagivanden har publicerats.
 
Fler tillkännagivanden...

Vol 22, Nr 1-2 (2017)

Innehållsförteckning

Redaktionellt

Pedagogik som profession
Feiwel Kupferberg, Lisbeth Amhag
PDF
3-8

Artiklar

Eva SÆther, Åsa Bergman, Monica Lindgren
PDF
9-27
Linnéa Holmberg
PDF
28-50
Maria Pajkin
PDF
51-78
Tarja Alatalo
PDF
79-100
Lena Wilhelmson, Marianne Döös
PDF
101-123
Peter Johansson
PDF
124-144

English summaries

English summaries
 
PDF
145-156